Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:

43%
Najbardziej docenia aktualność treści
27%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
55%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
9%
Klientów proponuje poprawę w zakresie merytoryki treści
68%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Takie wyniki zobowiązują!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.

Aby przejść do ankiety, kliknij tutaj

Redakcja Portalu BHP

Poleć znajomemu

10 sposobów jak przetrwać w pracy w upalne dni – Instrukcja dla pracownika

10 sposobów jak przetrwać w pracy w upalne dni – Instrukcja dla pracownika

Upały stają się prawdziwą zmorą dla pracowników, którzy spędzają osiem godzin w miejscu pracy bez klimatyzacji. Ale także klimatyzacja może stać się zagrożeniem dla osób, które cierpią na alergie lub łatwo „łapią” przeziębienie. Jak pomóc sobie, nie zapominając o współpracownikach? Oto nasz poradnik – Instrukcja dla pracownika – jak dbać o komfort i bezpieczeństwo pracy w upalne dni. Pomoże Ci przetrwać gorące dni w pracy i zadbać o zdrowie swoje i kolegów.

  1. Jeżeli pokój nie jest klimatyzowany, a temperatura staje się nieznośna – zrób sobie „kurtynę wodną” – oczywiście pod warunkiem, że nie przeszkodzisz współpracownikom.

Jak zrobić kurtynę wodną w pracy?

Potrzebny jest wiatrak i spryskiwacz do kwiatów. Stań przed wiatrakiem i delikatnie spryskaj mgiełką wody przestrzeń dzielącą wiatrak od Ciebie, rozpylając drobinki wody w kierunku wiatraka. Pracujący wiatrak szybko „odda” drobinki, które, „otulone” powietrzem schłodzą (choć na kilkanaście minut) nie tylko osobę stojącą blisko, ale także niewielkie pomieszczenie.

2. W pomieszczeniu bez klimatyzacji, gdy powietrze na zewnątrz budynku jest mocno nagrzane, można zamknąć okna (chodzi o to, by gorące powietrze dodatkowo nie podnosiło i tak wysokiej temperatury we wnętrzu), zasłonić żaluzje lub rolety (najlepiej gdy są koloru jasnego, choć coraz częściej do „odbijania” światła słonecznego stosowane są specjalne folie, w kolorze złotym lub srebrnym) i włączyć wiatrak na maksymalne obroty (przesuwanie się tarczy wiatraka raz w lewo, raz w prawo). Warto zrobić to w godzinach rannych, zanim pomieszczenie się nagrzeje, a synoptycy zapowiadają upał.

3. Jeżeli temperatura w pomieszczeniu biurowym przekracza 28oC warto poinformować o tym przełożonego, który może skrócić godziny pracy, lub może także wyrazić zgodę na zmianę godzin rozpoczynania i zakończenia pracy (dobrze jest wpisać takie ustalenia w regulaminie organizacyjnym). Istnieje możliwość – także po wprowadzeniu stosownych przepisów wewnętrznych – wykonywania obowiązków służbowych w systemie „home office”.

Uwaga!

Z przepisów prawa wynika przywilej, nie zaś obowiązek pracodawcy do skracania godzin pracy, bez konieczności ich odpracowania.

4. Pracodawca w czasie upałów musi zapewnić pracownikom wodę, w butelkach lub specjalnych pojemnikach, w których możliwe jest jej chłodzenie. Warto pić przynajmniej szklankę wody, najlepiej wody niegazowanej, w ciągu godziny.

5. Warto kilka razy w ciągu dnia, jeżeli temperatura za oknem nie jest bardzo wysoka, wietrzyć pokoje, a w tym czasie pracownicy powinni wyjść z pokoju, by uniknąć przebywania w przeciągu.

W przypadku pomieszczenia z klimatyzacja o wietrzeniu nie ma mowy, natomiast trzeba pamiętać o regularnym czyszczeniu urządzeń – czasem warto o tym przypomnieć administratorowi, odpowiedzialnemu za bhp.

6. Każdy z nas ma inny komfort odczuwanego ciepła. Najlepiej to odczuwa się w pomieszczeniach klimatyzowanych, gdy jednemu pracownikowi temperatura o kilka stopni niższa od tej panującej poza budynkiem, nie odpowiada, bo odczuwalnie jest za zimno. Z kolei inna osoba musi mieć klimatyzację nastawioną na minimum `0=`5 stopni niżej, by odczuwać komfort termiczny. Jak uzyskać optymalną temperaturę, odpowiadającą obu pracownikom? Można zaproponować przejście do innego pokoju i zamianę miejsc na czas upałów lub np. skorzystać z dostępnego wolnego pokoju, np. socjalnego, by realizować obowiązki w odpowiedniej, dla danego pracownika, temperaturze.

7. Rośliny w miejscu pracy skutecznie koją wzrok, zmęczony stałym wpatrywaniem się w ekran komputera, jednak w czasie upałów mogą, w zależności od gatunku, wydzielać określony zapach, który może dodatkowo podrażniać układ oddechowy. Dlatego – gdy nie mamy klimatyzacji – trzeba przenieść rośliny do innego, chłodniejszego pomieszczenia, a zamiast nich zainstalować niewielkie nawilżacze powietrza. Dobrym rozwiązaniem może być też postawienie flakonu lub innego naczynia z wodą, która – parując powoli – nawilży powietrze.

8. Nie tylko pracownicy biurowi narażeni są na dyskomfort, związany z upałami. Również pracownicy techniczni, czy robotnicy budowlani mogą odczuwać dolegliwości, związane ze zbyt wysoką temperaturą. Rozwiązaniem są częste przerwy – także zaproponowane przez samych pracowników, pracujących, np. w ubraniu roboczym, w tym kasku ochronnym, co dodatkowo zwiększa ryzyko przegrzania organizmu. Trudne prace, np. związane z układaniem nawierzchni torowej, można wykonywać w nocy, gdy temperatura jest niższa – wymaga to jednak zmian w regulaminie pracy.

9. Warto przypomnieć sobie zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku omdleń.

Ważne

Jeżeli czujesz, ze za chwilę stracisz przytomność:

  • spróbuj przykucnąć ,
  • schyl się,
  • chować głowę między kolana (ucisk brzucha podnosi ciśnienie krwi i doraźnie poprawia ukrwienie mózgu),
  • poproś kogoś o pomoc, czy też wezwanie pogotowia ratunkowego.

Jeżeli jesteś świadkiem omdlenia lub zawrotów innej osoby:

  • połóż poszkodowanego. Pozycja leżąca stabilizuje krążenie krwi oraz chroni przed różnymi urazami. Nie znając przyczyny omdlenia, nie należy unosić nóg leżącego chorego do góry.
  • wezwij pogotowie.

10. W upalne dni może dojść do sytuacji przegrzania organizmu. Należy wówczas jak najszybciej zareagować. Najlepiej:

  • Przenieść lub przeprowadzić pracownika do pokoju z klimatyzacją.
  • Ułożyć przytomnego ratowanego na plecach na podłodze z nogami uniesionymi na wysokość 20–30 cm.
  • Obniżyć temperaturę ciała, okładając ratowanego mokrymi, zimnymi okładami.
  • Podawać do picia pół szklanki wody z solą co 15 min (1 łyżeczka soli na 1/4 l wody). Jeżeli nie ma soli, podawaj samą wodę.
  • Jeśli ratowany jest nieprzytomny, ale oddycha, ułóż go na boku w pozycji bezpiecznej.
  • Wezwać pogotowie.

Osoba mająca udar cieplny może mieć następujące objawy:

  • osłabienie, ból,
  • zawroty głowy,
  • pragnienie,
  • nudności, wymioty,
  • kurcze mięśni (zwłaszcza brzucha i nóg),
  • utrata przytomności.
Autor: 

Magdalena Pokrzycka-Walczak

Magdalena Pokrzycka-Walczak

Autor: Magdalena Pokrzycka-Walczak

Ekonomistka, dziennikarka, absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i Uniwersytetu Warszawskiego. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół zagadnień psychologicznych w zakresie bhp, głównie w obszarach ochrony zdrowia i transportu.