Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:

43%
Najbardziej docenia aktualność treści
27%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
55%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
9%
Klientów proponuje poprawę w zakresie merytoryki treści
68%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Takie wyniki zobowiązują!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.

Aby przejść do ankiety, kliknij tutaj

Redakcja Portalu BHP

Poleć znajomemu

Lifting przestrzeni biurowej

Lifting przestrzeni biurowej

Firma, która dziś chce ulokować się w nowoczesnej przestrzeni biurowej ma w czym wybierać, na rynku nie brakuje biurowców. Jest również sporo takich, których korzenie sięgają lat 80. i 90, a ich ergonomia zostawia czasem wiele do życzenia. Szansą dla takich przestrzeni biurowych jest renowacja. Na rodzimym rynku lifting biura to nowość, ale na świecie jest on realizowany z sukcesami w miastach, takich jak: Londyn, Paryż, Bruksela czy Nowy Jork.

Rodzimy rynek nieruchomości dynamicznie odpowiada na potrzeby najemców. Z raportu „Polski Rynek Biurowy” wynika, że w 2016 r. oddano do użytku ok 800 000 mkw. powierzchni biurowej, a całkowita podaż przekroczyła już 9 mln mkw. Obecnie w całym kraju w budowie jest ok 1,4 mln mkw. nowych biur[1]. Konkurować muszą z nimi starsze budynki, które nie spełniają standardów klasy A.

 – Wiele z nich zlokalizowanych jest w najlepszych częściach największych miast. By te budynki mogły być dalej atrakcyjne na zmieniającym się rynku, muszą podążać za trendami i przejść konieczne modernizacje lub widoczną zmianę wystroju. W najbliższym czasie będzie to duże wyzwanie nie tylko dla właścicieli nieruchomości, ale także najemców, których czeka decyzja o przeniesieniu do droższej lokalizacji lub przeprowadzeniu metamorfozy biura. Pierwsze z rozwiązań wiąże się nie tylko z problematyczną logistyką, ale także stałymi wyższymi kosztami. Tymczasem lifiting miejsca pracy można przeprowadzić już w kilka tygodni i w pełni dostosować realizację do budżetu – mówi Zuzanna Mikołajczyk Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.

Świat stawia na modernizację biur

W rzeczywistości wiekowe biurowce podlegają modernizacji na całym świecie. Jak wynika z raportu globalnej firmy doradczej Arcadis, w wielkich metropoliach, gdzie występuje gęsta zabudowa w najlepszych lokalizacjach, jak np. w Londynie, Hamburgu czy Mediolanie, renowacja biurowców mających 20-30 lat to najskuteczniejszy sposób na poprawę ich rentowności. W zależności od potencjału inwestycyjnego nadanie drugiego życia budynkowi obejmuje gruntowny remont lub drobniejsze prace renowacyjne, ukierunkowane na maksymalne wykorzystanie istniejących zasobów. Modernizowane są jednak biurowce nie tylko w Europie. Za przykład może posłużyć także Chicago. Jeszcze pięć lat temu prace renowacyjne prowadzono tam na powierzchni ok 180 tys. mkw., a dziś wartość ta urosła do ok. 1 mln mkw.[2]. Od 2011 r. w centralnej części miasta odnowiono ok 18 proc. rynku powierzchni biurowych. Jednym z wyremontowanych budynków jest „One Prudential Plaza”, pochodzący z lat 60., który po przebudowie i budowie tarasu na dachu zwiększył wskaźnik komercjalizacji z 40 proc. do 80 proc[3].

Polskie biurowce w większości są młodsze, więc często wystarczy wprowadzenie zmian aranżacyjnych, by podnieść funkcjonalność i atrakcyjność nieruchomości. Przykładowy lifting może obejmować zmiany kolorystyczne we wnętrzach, otwarcie przestrzeni i wydzielenie w niej stref, dodanie rozwiązań akustycznych, a także zieleni i dodatków, by biuro zyskało nowe życie – dodaje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Usługa biurowej metamorfozy, która zamknie się nawet w kilku tygodniach jest już dostępna na polskim rynku. Jesienią Mikomax Smart Office w partnerstwie z firmą Xplan ruszyły z ofertą „Pimp my office” obejmującą lifting przestrzeni i skierowaną do najemców i właścicieli budynków.

Szybki lifting przestrzeni biurowej

Jak przebiega lifiting w biurze? Podstawą jest określenie budżetu, a także zebranie informacji o potrzebach pracowników, które pozyskiwane są na podstawie obserwacji lub krótkiej ankiety. Kolejny krok to przygotowanie projektów, a następnie ich realizacja, która nie powinna zająć więcej niż kilka tygodni.

Zwykle zmiana aranżacji biura i jego renowacja kojarzy się z utrudnioną logistyką, a także pochłonięciem wysokiego budżetu. Wystarczy jednak zaproponować i wykorzystać najbardziej efektywne rozwiązania, by przygotowanie projektu, wraz z analizą i jego realizacją zamknąć w 8 tygodniach. Jest to znacznie krótszy proces niż oczekiwanie na oddanie do użytku nowych biur lub wykańczanie już istniejących, a także nieporównywalnie niższy koszt. Dodatkowo, dziś w projektowaniu przestrzeni stawia się na rozwiązania elastyczne. Czyli zamiast wydzielonych sal, proponujemy mobilne kabiny do rozmów telefonicznych albo pracy indywidualnej w skupieniu. Takie systemy są nie tylko łatwiejsze do wdrożenia i tańsze niż stawianie ścian działowych, ale także mogą ewoluować razem ze zmieniającymi się potrzebami najemcy  – podsumowuje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Renowacja i modernizacja istniejących biurowców to także alternatywa dla właścicieli budynków, którzy chcą by ich biura były nadal konkurencyjne na dynamicznie zmieniającym się rynku. Modernizacja podnosi bowiem atrakcyjność przestrzeni, poprawia jakość środowiska pracy, a także wpływa na budowanie marki najemców. Modernizacja może przywrócić starszym obiektom ich dawny blask i przyciągnąć najemców w dłuższej perspektywie przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów.