Poleć znajomemu

Nowoczesna odzież ochronna to również wygląd i wygoda

Nowoczesna odzież ochronna to również wygląd i wygoda

Według badania Europejskiego Stowarzyszenia Usług Tekstylnych (ETSA)[1], głównymi powodami noszenia odzieży roboczej jest ochrona przed zabrudzeniami (51% wskazań) i wyznaczenie statusu zawodowego (48%). Jednak nowoczesna odzież robocza to coś więcej, spełzania kilka funkcji. Nie tylko poprawia bezpieczeństwo ale również wpływa na wizerunek firmy.

„Funkcjonalnie dobrany zestaw odzieży roboczej – przygotowany z odpowiednich tkanin, profesjonalnie skrojony oraz pielęgnowany odpowiednimi metodami – nie tylko wpływa na wizerunek firmy, ale również na bezpieczeństwo i sposób wykonywania pracy” - twierdzi Andrzej Smółko, Prezes Zarządu CWS-boco Polska. „Wybór odpowiedniego dostawcy odzieży roboczej stanowi gwarancję zapewnienia pracownikom wygody i bezpieczeństwa, w połączeniu z profesjonalnym, eleganckim wyglądem.”- dodaje.

CWS-boco dostarcza i serwisuje odzież roboczą dopasowaną do charakteru działalności wielu różnych sektorów: od przemysłu, przez handel, po logistykę i usługi. Firma oferuje modułowy system odzieży roboczej dopasowany do różnych potrzeb i standardów jakościowych klientów. W ramach kompleksowej obsługi zapewnia zróżnicowane kolekcje, od podstawowej boco Base Line, po bardziej ekskluzywne boco Compact i boco Profi Line. Artykuły z tych trzech linii są do siebie precyzyjnie dopasowane i można je dowolnie łączyć (np. czerwone spodnie z boco Base Line będą idealnie pasować do bardziej ekskluzywnej bluzy z kolekcji boco Compact, a nawet boco Profi Line. Kolory i kroje tych kolekcji gwarantują bowiem ich kompatybilność).

Stosownie zaprojektowany uniform czy kombinezon, w kolorach firmowych, stanowi ważny element identyfikacji wizualnej i pozytywnie wpływa na postrzeganie marki. Spójny wizerunek strojów roboczych służy również – w dłuższej perspektywie – poprawie funkcjonowania przedsiębiorstwa (np. poprzez przyciągnięcie nowych klientów czy kontrahentów). Codzienne wykorzystywana odzież służbowa jest częścią relacji firmy z jej klientami i partnerami, to element biznesowy mający swój udział w zyskach.

Uniformy, kombinezony, jednolite fartuszki, kurtki, bluzy czy polary są elementem poczucia przynależności pracowników do określonej (wspólnej) organizacji. To także dodatkowy sposób na związanie pracowników z firmą. Dobrze dobrany i estetyczny ubiór wpływa na zwiększenie pewności siebie, poprawia samopoczucie. Korporacyjny ‘dresscode’ przez wielu ekspertów uznawany jest również za narzędzie wspierające budowę i integrację zespołu.

Dobrze zaprojektowana odzież służbowa jest także elementem konsekwentnie budowanego wizerunku marki. Dzięki pracownikom ubranym według tego samego schematu, w zgodzie z przyjętą linią kolorystyczną nawiązującą do logotypu skutecznie zwiększa rozpoznawalność spółki na rynku. Ponadto wyraźnie odróżnia pracowników od interesantów. Logo firmy umieszczone na odzieży oraz identyfikator z imieniem i nazwiskiem umożliwiają także łatwą identyfikację pracowników.

„Nasza firma ogromną wagę przykłada do kroju i designu oferowanej odzieży roboczej. Doskonale zdajemy sobie sprawę, iż dziś nie wystarczy zaoferować klientom funkcjonalnych, trwałych i dobrej jakości ubrań. Zarówno nasi Klienci, jak i ich pracownicy oczekują, żeby odzież robocza była także modna i ładna. To właśnie estetyczne detale, takie jak kontrastowe przeszycia i odblaski, zapinane na napy kołnierze, dodatkowe kieszenie, elastyczne wstawki boczne a przede wszystkim nowoczesny krój, nadają naszym kolekcjom niepowtarzalny wygląd i wyszukany charakter, gwarantując jednocześnie doskonały komfort użytkowania.” – mówi Andrzej Smółko, Prezes Zarządu, CWS-boco Polska. „Wprowadzając najnowszą kolekcję boco Base Line proponujemy nowatorskie wzornictwo w kolekcji podstawowej, dostępne dotąd jedynie w modelach droższych i bardziej ekskluzywnych. Chcemy, aby nasi klienci mieli realny wybór, by nie byli skazani na wzory sprzed wielu lat, by mogli otrzymać nowoczesny krój i design nawet w najprostszej odzieży. To dla nas naprawdę wyjątkowa i przełomowa dla rynku kolekcja.” - dodaje.

Nienaganna prezencja, ubiór czy odpowiednie zachowanie pracownika wpływają na ocenę - a co za tym idzie na podjęcie (lub nie) decyzji o nawiązaniu współpracy z danym przedsiębiorstwem. Duże znaczenie tego związku podkreślają eksperci. Suzy Welch – autorka wielu poradników biznesowych nt. strategii sukcesu, zarządzania oraz budowania kariery – jest zwolenniczką tezy, że pojedynczy pracownicy mogą wykreować wizerunek całej firmy silniej, niż wielkie kampanie marketingowe. Podgląd ten znalazł odzwierciedlenie także w badaniach[2]. Wynika z nich, że wizerunek placówki firmy oraz personelu lepiej służy promocji firmy wśród klientów niż kosztowna reklama w mediach. Pamiętając o istotnym związku pomiędzy wyglądem pracownika z oceną marki, firmy coraz częściej dbają o spójny i nierozerwalnie związany z wizerunkiem przedsiębiorstwa ubiór zatrudnianych.

Więcej na: www.cws-boco.pl

[1] GfK 2012 | Zachowania konsumenckie związane z praniem odzieży roboczej w domu, Badanie przeprowadzono w 2012 r, w 4 krajach (Wielka Brytania, Belgia, Niemcy i Polska), które stanowią 23% populacji naszego kontynentu. Wśród respondentów znalazło się ponad 1600 osób (reprezentujących różne segmenty zawodowe), które w gospodarstwie domowym są odpowiedzialne za pranie odzieży roboczej.

[2] Pentor 2005, Badanie „Funkcje merchandisingu w marketingu bankowym” przeprowadzone na zlecenie firmy PMT Marketing System.