Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:

43%
Najbardziej docenia aktualność treści
27%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
55%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
9%
Klientów proponuje poprawę w zakresie merytoryki treści
68%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Takie wyniki zobowiązują!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.

Aby przejść do ankiety, kliknij tutaj

Redakcja Portalu BHP

Poleć znajomemu

Upały – wyzwanie dla służb bhp i próba wytrzymałości pracowników

Upały – wyzwanie dla służb bhp i próba wytrzymałości pracowników

Wysoka temperatura daje się we znaki pracownikom w firmach, które z różnych przyczyn – najczęściej finansowych – nie zadbały o instalację klimatyzacji we wszystkich pomieszczeniach biurowych. Cierpią z tego powodu nie tylko pracownicy, skarżący się na duszne i gorące powietrze, ale także pracodawcy, którzy – na wyraźną prośbę Głównego Inspektora Pracy – skracają godziny pracy, często bez konieczności późniejszego odpracowywania faktu wcześniejszego opuszczenia stanowiska.

Prognozy pogody dla pracodawców nie są optymistyczne, i to nie tylko w tegoroczne wakacje. Ocieplenie klimatu staje się faktem a temperatury powietrza z każdym kolejnym rokiem wzrastają w lecie o kilka kresek. Jeszcze kilka lat temu wcześniejsze zwalnianie pracowników było nie do pomyślenia, dziś już staje się normą. Są instytucje, gdzie od niemal dwóch tygodni pracownicy wychodzą nawet dwie godziny wcześniej. Jednak nie byłoby tej sytuacji, gdyby pracodawcy odpowiednio wcześniej zadbali o odpowiednie warunki pracy, czyli – zapewnienie klimatyzacji. Jak się okazuje, montaż urządzeń schładzających powietrze, nie może być już tylko komfortem dla wybranych, np. kierowników, dyrektorów, czy prezesów, ale musi być dostępne dla wszystkich pracowników biurowych, niezależnie od zajmowanego stanowiska pracy i wykonywanych obowiązków.

Uwaga!

W przypadku firm produkcyjnych jest możliwość uzyskania dofinansowania na zakup i instalację urządzeń klimatyzacyjnych z funduszy ZUS, w ramach konkursu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej. Z dofinansowania wyłączone są jednak pomieszczenia biurowe.

Konieczna woda, wiatraki i dobra wentylacja

Pracownicy, którzy muszą wykonywać obowiązki w mocno niesprzyjających warunkach psychofizycznych – a do takich należy dyskomfort cieplny – powinni, a jest to bezdyskusyjny obowiązek pracodawcy, otrzymywać wodę w ilościach, która zapewni dobre nawilżenie organizmu i zapobiegnie potencjalnym następstwom przegrzania. Dodatkowo – w każdym pomieszczeniu, w którym panuje wysoka temperatura – musi być wiatrak, czasem dwa, w zależności od wielkości pokoju i liczby pracowników.

Właściwa wentylacja budynku i pomieszczeń to również bardzo ważna kwestia, w przypadku upałów. Służby bhp powinny na bieżąco monitorować wentylację, by zapewnić właściwy przepływ powietrza.

Ważne

Brak odpowiedniej wentylacji to poważne uchybienie, nie tylko ze względów bhp, ale także ppoż. Dlatego upały mogą być doskonałym sprawdzianem dla służb bhp, które powinny zadbać nie tylko o wietrzenie pomieszczeń, ale także – weryfikację procedur, na wypadek pojawienia się ognia, bo w sytuacji, gdy tak wiele urządzeń elektrycznych pracuje „pełną parą”, nietrudno o iskrę, która może wywołać zagrożenie pożarowe.

Instalacja klimatyzacji – konieczność, nie luksus dla wybranych

Pracodawcy nie powinni bez umiaru korzystać z przywileju skracania pracy, z powodu upałów. Kolejne lata z pewnością przyniosą kolejne fale rozgrzanego, tropikalnego powietrza, co nie pozostanie bez wpływu na stan psychofizyczny pracowników, zmuszonych do pracy w trudnych warunkach. Rozwiązaniem może być – o ile to możliwe, a jest zależne od profilu działalności firmy lub instytucji – zamknięcie lub ograniczenie do minimum aktywności, co wiązać się powinno również z czasem urlopowym dla większości pracowników.

Od lat Komisja Europejska ogłasza sierpień miesiącem urlopów dla pracowników swoich instytucji. Oznacza to, że jest znikoma szansa na załatwienie jakichkolwiek spraw, np. dotyczących projektów u oficerów projektowych, bo ci obligatoryjnie mają wolne. Chyba, że przewidziane są dyżury w systemie telepracy – pracownik wówczas odbiera maile ze służbowej poczty w domu.

Problemy zdrowotne mogą się nasilać i być przyczyną wypadku przy pracy

Osoby, wykonujące obowiązki w niesprzyjających warunkach, w tym w zbyt wysokiej temperaturze, są narażone nie tylko na większe, niż zazwyczaj, ryzyko popełnienia błędu lub spowodowania wypadku przy pracy. Trudno jest zachować ostrożność i niezbędne procedury, gdy pracujący myśli tylko o tym, że jest mu bardzo gorąco i chciałby jak najszybciej wykonać zadanie, by np. przejść się po korytarzu, bo zbytnio nagrzane pomieszczenie, słabo lub zupełnie nie wentylowane, może spowodować np. omdlenie lub zawroty głowy.

Aby chronić organizm przed przegrzaniem, oprócz picia dużej ilości wody niegazowanej, warto od czasu do czasu przejść się, nawet tylko do sąsiedniego pokoju, po to, by „zresetować się” i próbować – po powrocie – skupić się na realizacji kolejnego zadania. Bo w wysokiej temperaturze pracownik wykonuje obowiązki wolniej, a jego efektywność wyraźnie spada.

Uwaga!

Nawet osobom młodym, zdrowym, w sytuacji wysokich temperatur i braku odpowiedniej wentylacji, może zdarzyć się omdlenie. Z kolei osoby starsze, oprócz omdleń, mogą mieć np. problemy kardiologiczne.

Wezwanie karetki jest w sytuacji omdlenia lub podejrzenia zawału serca normalną procedurą, jednak w takim przypadku ratownicy medyczni zadecydują przede wszystkim o konieczności dostępu do pokoju z klimatyzacją, by móc szybko i skutecznie ustalić przyczynę omdlenia. Bywa że chłodne powietrze wystarczy, aby pracownik odzyskał świadomość. Czasem jednak konieczna jest hospitalizacja lub zwolnienie lekarskie. Bez wątpienia to pracodawca traci najwięcej na chorobie pracownika, biorąc dodatkowo pod uwagę fakt, że nieodpowiednie warunki pracy – w wysokiej temperaturze – mogą przyczynić się bezpośrednio do pogorszenia stanu zdrowia.

Autor: 

Magdalena Pokrzycka-Walczak

Dziennikarz