Zmierz swoją kulturę bezpieczeństwa!
Pod takim hasłem firma Kirschstein & Partner organizuje konkurs, który ma wskazać słabe i mocne strony pracy nad bezpieczeństwem i określić pozycję firmy. W konkursie wyróżnione zostaną przedsiębiorstwa, które nie tylko posiadają dobrą organizację bezpieczeństwa pracy, lecz również trwale zintegrowały bezpieczeństwo z firmą.
Warunki uczestnictwa:
- W konkursie mogą wziąć udział firmy zatrudniające minimum 100 pracowników.
- W przypadku firm zatrudniających więcej niż 1000 pracowników do konkursu można zgłosić tylko pojedyncze oddziały firmy, wydziały, działy (zwane dalej „obszarami”), które mają więcej niż 100 pracowników.
- Jedna firma może zgłosić maksymalnie 3 takie obszary.
Przebieg - konkurs składa się z 3 etapów:
Samoocena on-line (początek I etapu: 9 maja 2011)
Wypełnienie formularzy na stronie internetowej www.kirschstein.org. W ten sposób zostaną przekazane pierwsze informacje dotyczące kultury bezpieczeństwa. Wszystkie firmy biorące udział w tym etapie otrzymają informację zwrotną dotyczącą mocnych i słabych punktów wraz z komentarzem. Najlepsze 20% firm/obszarów przejdzie do II etapu konkursu.
Dokładniejsza ocena kultury bezpieczeństwa (wrzesień 2011)
Na podstawie specjalnie przygotowanych formularzy i wytycznych otrzymanych od K&P dokonana zostanie dokładniejsza analiza postaw i kultury bezpieczeństwa w firmach. Wszystkie firmy z II etapu otrzymają informację zwrotną dotyczącą osiągniętego wyniku, który określi ich pozycję i będzie mógł stanowić punkt wyjścia do dalszego doskonalenia kultury bezpieczeństwa.
Finał i przyznanie nagród
Najlepsze 4 drużyny wezmą udział w finale w Warszawie. Tam wykonają ostatnie zadania, których wyniki ogłoszone zostaną od razu.
Autor:
Marcin Papierz
Redaktor
Portalbhp.pl
Prawnik, redaktor PortaluBHP.pl, redaktor naczelny kwartalnika NORMAbhp.pl.