Jednym z obowiązków pracodawcy jest zagwarantowanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy. Zbyt niska i zbyt wysoka temperatura to czynnik szkodliwy, którego skutki należy niwelować. Zatem utrzymanie minimalnej temperatury w miejscu pracy (14°C) to zadanie pracodawcy. Oczywiście są pewne wyjątki pozwalające na niższą temperaturę na stanowiskach pracy niż określona jako minimalna. Wyjątki te wiążą się z technologią procesu pracy. Zobacz zatem, kiedy można mówić o wystąpieniu przesłanki względów technologicznych. Sprawdź, czy dotyczy to hali sortowni przesyłek. Dowiedź się, o czym powinien pamiętać pracodawca, dbając o temperaturę w miejscu pracy.
Anna Słowińska
Z tego artykułu dowiesz się:
O czym musi pamiętać pracodawca, aby zadbać o temperaturę w pracy?
Kiedy temperatura w miejscu pracy może być niższa od określonej w przepisach?
Z czym musi się liczyć pracodawca, gdy temperatura w pracy jest za niska?
Czytaj także: Zobacz, jak zapewnić właściwą temperaturę w magazynie podczas pracy i poprawić jej wydajność.>>>