Minimalna temperatura musi być zapewniona w miejscu pracy, chyba względy technologiczne na to nie pozwalają
Tylko wymogi technologiczne produkcji pozwalają na odstąpienie od zapewnienia przez pracodawcę minimalnych temperatur w pomieszczeniach pracy, określonych w § 30 rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bhp, tj. generalnie 14oC albo 18oC – w przypadku pomieszczeń pracy biurowej lub lekkiej pracy fizycznej. Podkreśla Naczelny Sąd Administracyjny w orzeczeniu z 7 lipca 2022 r., III OSK 1343/21.
Korzyści
Informacje zawarte w tym artykule podpowiedzą Ci:
-
Jaka może być minimalna temperatura w miejscu pracy?
-
W jakim przypadku można dopuścić do obniżeni temperatury poniżej minimalnej?
-
W jaki sposób pracodawca musi uwzględniać rozwiązania technologiczne aby zapewnić minimalną temperaturę w miejscu pracy?
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.