Analiza kosztów wypadków przy pracy pozwoli ograniczyć koszty całej firmy
W odniesieniu do bhp pracodawcy zazwyczaj dostrzegają wyłącznie koszty związane z koniecznością zapewnienia pracownikom ochrony gwarantowanej przez przepisy. Nie zauważają natomiast kosztów związanych z nieodpowiednim stanem bhp w firmie, które finalnie powodują zwiększone koszty funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Podstawowym elementem takich analiz jest obliczanie kosztów wydarzeń wypadkowych. Oto kilka wskazówek dotyczących obliczania koszów wypadków w firmie.
Autor: dr Jan Rzepecki
adiunkt w Zakładzie Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy
Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego
Korzyści
Ten tekst pozwoli Ci:
-
Zoptymalizować koszty ponoszone na bhp w zakładzie pracy;
-
Określić faktyczne koszty wypadków przy pracy w Twojej firmie
-
Obniżyć koszty funkcjonowania całego zakładu
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji