Optymalizacja reklam w Google. Wykonaj kilka kroków, aby zwiększyć efektywność promocji

Artykuł partnera
06.12.2022ARCHIWALNY

Optymalizacja reklam w Google. Wykonaj kilka kroków, aby zwiększyć efektywność promocji

Samo rozpoczęcie działań marketingowych w wyszukiwarce nie będzie zadaniem skomplikowanym. Sęk w tym, żeby były one maksymalnie efektywne. Tylko w taki sposób jesteś w stanie pozyskiwać potencjalnych Klientów bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Eksperci z AFTERWEB zdradzają, jak zoptymalizować reklamę pod kątem zwiększenia skuteczności. Sprawdź rekomendacje!

Słowa kluczowe rozbieramy na czynniki pierwsze. To fundament pozycjonowania i Ads

Cały ekosystem od Google opiera się na frazach kluczowych. Za pomocą tego typu haseł algorytm będzie w stanie zaprezentować konkretne wyniki wyszukiwania użytkownikowi, który następnie w oparciu o nawet kilkaset tysięcy rekomendacji podejmuje istotną decyzję: odwiedzić stronę bądź też szukać dalej? Nie trzeba posiadać spektakularnej wiedzy marketingowej, żeby dojść do wniosku, że uporządkowanie słów kluczowych może znacząco zmaksymalizować efekty, jakie dają kampanie Google Ads czy chociażby organiczne pozycjonowanie stron internetowych. Optymalizacja w tym przypadku polega na zweryfikowaniu rodzaju posiadanych fraz. Aktualnie wyróżniamy dwa: słowa kluczowe sprzedażowe oraz hasła ogólne, zazwyczaj generujące pusty ruch. Jeżeli Twoja strategia w zdecydowanej większości posiada te drugie, warto rozważyć diametralną zmianę proporcji. Co jeszcze warto wiedzieć o słowach kluczowych? Dla lokalnego marketingu w Google należy użyć fraz z dodatkiem członu geolokalizacyjnego w postaci nazwy województwa bądź miasta. W innym przypadku pozycjonowanie odbywa się na całą Polskę, a Google Ads wymaga zmiany ustawień kampanii, gdzie wyznacza się konkretne terytorium do wyświetlania komunikatów.

„Do wykonania profesjonalnej analizy słów kluczowych zaleca się korzystanie ze sprawdzonych i zweryfikowanych narzędzi. Każdemu reklamodawcy Google udostępnia całkowicie za darmo usługę Planer Słów Kluczowych, gdzie błyskawicznie zweryfikujesz potencjał fraz dla Twojego biznesu oraz znajdziesz hasła rekomendowane do wdrożenia w trakcie realizacji marketingu w Google.”

Brak nowoczesnej strony internetowej może zniwelować efekty reklamy w Google

Chociaż konieczność optymalizacji serwisu pod kątem czynników SEO bądź też aspektów UX jest charakterystyczne dla pozycjonowania stron internetowych, również w przypadku kampanii Google Ads warto pomyśleć o tym, co zobaczy potencjalny Klient po kliknięciu w komunikat reklamowy. W obu przypadkach, jako przedsiębiorca, powinieneś przestrzegać kilku podstawowych zasad. Mowa tu o przygotowaniu portalu czytelnego, łatwego w obsłudze, szybkiego i przede wszystkim mobilnego. Wywiązując się z takich wytycznych, z pewnością zadowolisz internautę i znacząco zmniejszysz współczynnik odrzuceń, czyli liczbę natychmiastowego opuszczenia serwisu.

Wiedza ekspertów będzie niezbędna do pokonania najgroźniejszej konkurencji

Samodzielny marketing w wyszukiwarce Google niezwykle często okazuje się być nietrafionym pomysłem. Aby reklama w takim miejscu była efektywna, powinieneś nawiązywać współpracę z doświadczonymi agencjami. Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak i kampanie Google Ads wymagają bowiem użycia specjalistycznej wiedzy w zakresie tworzenia komunikatów, ich kierowania czy chociażby realizowaniu bieżących prac wpływających na obecność strony firmy na najbardziej intratnych lokatach w sekcji organicznej lub płatnej wyszukiwarki.

Autor: 

Artykuł partnera


Poradnia 48 Portalu BHP

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

Bądź codziennie na bieżąco ze zmianami w branży BHP, dzięki aplikacji stworzonej przez najlepszych Ekspertów.