Obecnie na placach budów, liczy się jak najkrótszy czas zakończenia inwestycji, a w tym celu często wykonywanych jest jednocześnie wiele różnych rodzajów robót, często przez odrębnych wykonawców. W takiej sytuacji o wypadek nie trudno. Dlatego też, zgodnie z przepisami, potrzeby jest na budowie koordynator ds. bhp. Zatem, jak go wyznaczyć i co ma robić taki koordynator ds. bhp na budowie.
Zgodnie z art. 208 § 1 pkt 2 i 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w razie gdy jednocześnie w tym samym miejscu wykonują pracę pracownicy zatrudnieni przez różnych pracodawców, pracodawcy ci mają obowiązek:
współpracować ze sobą,
wyznaczyć koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników zatrudnionych w tym samym miejscu,
ustalić zasady współdziałania uwzględniające sposoby postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń dla zdrowia i życia pracowników,
informować siebie nawzajem oraz pracowników lub ich przedstawicieli o działaniach w zakresie zapobiegania zagrożeniom zawodowym występującym podczas wykonywanych przez nich prac.
Czytaj także: (Nie) powoływać koordynatora ds. bhp w przypadku zatrudniania pracowników z agencji pracy tymczasowej?>>>
Waldemar Klucha
specjalista ds. bhp
Z tego tekstu dowiesz się:
Znajdziesz też wzór: