Coraz więcej pracodawców wyposaża w hulajnogę elektryczną zakłady pracy w celu przemieszczania się pracowników. Jednak sam zakup takiego pojazdu to jeszcze nie wszystko. Poruszającym się hulajnogami elektrycznymi pracownikom należy zapewnić bezpieczeństwo jej użytkowania. Poznaj obowiązki bhp w zakresie korzystania z hulajnogi elektrycznej przez pracowników w pracy.
Pracodawcy w celu przyśpieszenia przemieszczania się pracowników po terenie zakładu pracy wyposażali swoich pracowników w różne wehikuły. Były już rowery, rolki, a teraz przyszedł czas na hulajnogi eklektyczne. Jednak trzeba pamiętać, że kupując w taki sprzęt musimy zadbać o bezpieczeństwo jego użytkownika. W związku z tym do pracowników służby bhp trafiają zapytania o kwestie związane z bhp z użyciem hulajnogi elektrycznej? Czy potrzebna jest instrukcja bhp i instruktaż stanowiskowy? Czy pracownik powinien przejść dodatkowe badania medyczne? Czy firma musi wyposażyć pracownika w kask? Jakie inne środki ochrony zapewnić osobie, której pracodawca udostępni do korzystania hulajnogę elektryczną? Postaram się odpowiedzieć na te pytania.
Kamil Szyszkiewicz
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
Zapewnić bezpieczne warunki użytkowania hulajnogi eklektycznej w zakładzie pracy.
Oszacować ewentualne możliwe wydatki związane z potrzebnym sprzętem do bezpiecznego korzystania z hulajnogi elektrycznej w ramach obowiązków służbowych.
Opracować konieczne dokumenty bhp związane z obsługa i używaniem hulajnogi elektrycznej przez pracowników.
Czytaj także: Jak kwalifikować wypadek w drodze do pracy pracownika z zadaniowym czasem pracy?>>>