W wielu firmach, w okresie jesienno-zimowy, pracodawcy zastanawiają się, jak zapewnić na stanowisku pracy temperaturę zgodną z obowiązującymi przepisami. Jednocześnie starają się obecnie zaoszczędzić na ogrzewaniu pomieszczeń pracy. Jest to możliwe! Natomiast nie zawsze minimalna temperatura wskazana w przepisach będzie równoznaczna z zapewnieniem komfortowych warunków pracy. Trudne warunki pracy mają znaczny wpływ na produktywność i zaangażowanie pracowników. Co mówią przepisy o minimalnej temperaturze, jaką pracodawca ma obowiązek zapewnić w pomieszczeniu pracy? Jakie straty finansowe może przynieść nadmierna oszczędność na ogrzewaniu? W jaki sposób można uchronić obiekt przed wychłodzeniem? Odpowiedzi na takie oraz inne pytania można znaleźć w tym artykule.
Kamil Szyszkiewicz
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
zapewnić na stanowiskach pracy co najmniej minimalną temperaturę wymaganą przepisami,
ocenić czy minimalna temperatura na stanowisku pracy jest wystarczająca, aby zapewnić pracownikom komfortowe warunki pracy,
sporządzić listę potencjalnych ryzyk i strat mogących być wynikiem nieprzemyślanych oszczędności na ogrzewaniu pomieszczeń pracy,
podjąć próbę wdrożenia w przedsiębiorstwie działań oszczędnościowych przy jednoczesnym zachowaniu komfortowych warunków pracy.
Czytaj także: Zapewnienie minimalnej temperatury w miejscu pracy obowiązkiem pracodawcy>>>