Zapewnienie minimalnej temperatury w miejscu pracy obowiązkiem pracodawcy
Jednym z obowiązków pracodawcy jest zagwarantowanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy. Zbyt niska i zbyt wysoka temperatura to czynnik szkodliwy, którego skutki należy niwelować. Zatem utrzymanie minimalnej temperatury w miejscu pracy (14°C) to zadanie pracodawcy. Oczywiście są pewne wyjątki pozwalające na niższą temperaturę na stanowiskach pracy niż określona jako minimalna. Wyjątki te wiążą się z technologią procesu pracy. Zobacz zatem, kiedy można mówić o wystąpieniu przesłanki względów technologicznych. Sprawdź, czy dotyczy to hali sortowni przesyłek. Dowiedź się, o czym powinien pamiętać pracodawca, dbając o temperaturę w miejscu pracy.
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego i studiów podyplomowych "Prawa i Wolności człowieka" zorganizowanych przez Instytut Nauk Prawnych PAN i Helsińską Fundacje Praw Człowieka.