warunki pracy

Praktyczne aspekty wewnętrznych kontorli bhp

Praktyczne aspekty wewnętrznych kontroli bhp

Jednym z zadań służby bhp jest przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w zakładzie pracy. Obowiązkiem pracowników służby bhp jest także bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń. Sprawdź, jak prawidłowo pracownicy służby bhp powinni realizować to zadanie i obowiązek. Obejrzyj webinarium pt. Praktyczne aspekty wewnętrznych kontroli bhp.  

Polecamy także: Przygotuj się do przeprowadzenia wewnętrznej kontroli stanu bhp w firmie>>>

Przepisy prawne nie regulują w sposób szczegółowy przeprowadzenia wewnętrznych kontroli warunków pracy. Jedynie rozporządzenie w sprawie służby bhp wspomina o wskazanych wyżej dwóch zadaniach służby bhp. Konieczne jest zatem poznanie i omówienie zasad kontroli warunków pracy w zakładzie pracy. Ekspert Portalu BHP szczegółowo omawia kwestie wewnętrznych kontroli bhp.  

Z webinarium pt. Praktyczne aspekty wewnętrznych kontroli bhp dowiesz się:

  • Jakie są cechy kontroli bhp?
  • Jakie są rodzaje wewnętrznej kontroli bhp?
  • Kto podlega kontroli bhp?
  • Co podlega kontroli bhp?
  • W jaki sposób dokumentować wewnętrzne kontrole bhp?
  • Jakie są uprawnienia służby bhp w związku z prowadzeniem wewnętrznej kontroli bhp?
  • Jaka powinna przebiegać procedura wewnętrznej kontroli bhp?
  • Jak powinien wyglądać przykładowy protokół z wewnętrznej kontroli bhp?
  • Jak wygląda przykładowy rejestr kontroli bhp?
  • Jakie są najczęstsze błędy w protokołach z kontroli bhp?

Webinar prowadzi:

Mariusz Foremniak - prawnik, wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp i prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem. Autor wielu opinii i artykułów o tematyce bhp i prawa pracy. Wieloletni pracownik służby bhp, zajmujący stanowisko kierownika komórki bhp. Projektuje kierunki polityki w zakresie bhp oraz nadzoruje jej realizację przez jednostki organizacyjne Spółki.


 

Organizacja pracy w biurze podczas stanu epidemii w czasie luzowania obostrzeń

Organizacja pracy w biurze podczas stanu epidemii w czasie luzowania obostrzeń

Luzowanie obostrzeń w okresie wakacyjnym powoduje, że powoli wracamy do normalności. Coraz więcej pracowników wracają do pracy w biurach. Wielu pracowników jest już zaszczepionych przeciwko COVID-19. W firmach powstaje zetem potrzeba zaktualizowania liczby osób mogących przebywać w jednym pomieszczeniu biurowych, mając na uwadze nadal stan zagrożenia koronawirusem. Sprawdź zatem, czy przepisy dotyczące organizacji pracy w stanie epidemii uległy zmianie? Czy wprowadzenie szczepień i luzowanie obostrzeń zmieniło coś w kwestii obowiązków pracodawcy w zakresie zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w stanie epidemii?

Obowiązkiem pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia pracowników poprzez zagwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, z wykorzystaniem osiągnięć nauki i techniki. Obowiązek ten obejmuje w szczególności:

  • organizowanie pracy w taki sposób by warunki pracy były bezpieczne i higieniczne,

  • oraz podejmowanie działań w zakresie zagwarantowania bezpieczeństwa i higieny pracy,

  • jak również dostosowanie środków potrzebnych do podnoszenia istniejącego już poziomu ochrony zdrowia i życia pracowników, przy uwzględnieniu zmiennych warunków wykonywania pracy.

Obowiązki te są niezależne od stanu epidemii. Organizując pracę w biurze podczas stanu epidemii w czasie luzowania obostrzeń również należy mieć na uwadze ten obowiązek.

Autor: 

Michał Culepa

Tomasz Zwolak

Korzyści 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy luzowanie obostrzeń na okres wakacji zmieniło coś w obowiązkach pracodawcy?

  • Czy wprowadzenie szczepień wpłynęło zmniejszenie odległości między stanowiskami pracy?

  • Jakie są oficjalne resortowe zalecenia w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i organizowania pracy biurowej?

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo

Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel