Dyrektywa, która weszła w życie 26 kwietnia br. implikuje szereg zmian w prawie pracy, kluczowych z punktu widzenia pracowników. Dotyczących m.in. godzenia obowiązków zawodowych i rodzinnych oraz przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy. Oto podsumowanie nowych uprawnień pracowników w związku z wdrożeniem dyrektywy Work-life Balance do Kodeksu pracy.
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
Zebrać i przekazać pracownikom najważniejsze informacje z zakresu work-life balance
Podsumować zmiany z Kodeksu pracy w zakresie przewidywalnych warunków zatrudnienia
Wskazać korzyści z wprowadzenie nowych przepisów zarówno dla pracowników, jak i całej organizacji.
Czytaj także: Zmiany w zakresie Work-Life Balance pozwolą na większy udział kobiet w rynku pracy>>>
Implementacja do Kodeku pracy dwóch dyrektyw tzw.: rodzicielskiej oraz Work-Life Balance to szansa wprowadzenia równowagi na rynku pracy w zakresie równego traktowania kobiet i mężczyzn na rynku pracy oraz sprawiedliwego dzielenia się obowiązkami związanymi z opieką nad dziećmi pomiędzy kobietami i mężczyznami – mówi Magdalena Włastowska, Dyrektor ds. rozwoju W&W Consulting. Sprawdź, jakie szanse daje ostatnio wprowadzona zamian do kodeku pracy i jak może wpłynąć na firmy.
Dzięki informacjom zawartym w tym artykule poznasz:
korzyść dla przedsiębiorstw przy większym udziale w zatrudnieniu kobiet
kluczowe zmiany w przepisach w związku z implementacją Dyrektywa Work-Life Balance
dodatkowe korzyści z w przypadku wyrównywania szans na rynku pracy
Czytaj także: Dyrektywa Work-Life Balance wchodzi w życie 26 kwietnia 2023 r.>>>
W wyniku wprowadzenia dyrektywy Work-Life Balance pojawiają się nowe kwestie związane z urlopami oraz uprawnieniami dla pracowników. Natomiast dyrektywa dotycząca przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej, nakłada na pracodawców dodatkowe obowiązki. W konsekwencji wymaga to dostosowania wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy, wzorów umów, informacji oraz procedur obowiązujących w firmach.
Dzięki informacjom zawartym w tym artykule dowiesz się:
W jakich dokumentach wprowadzić zmiany w związku z wejście w życie 26 kwietnia 2023 r. zmian w Kodeksie pracy?
Jakie systemy i procesy wewnątrzzakładowe należy aktualizować z uwagi na wejście w życie zmian z zakresu warunków pracy i Work-Life Balance?
Z jakimi konsekwencjami może zmagać się pracodawca i pracownik po wejściu w zycie nowych przepisów dotyczących Work-Life Balance?
Czytaj także: Dyrektywa Work-Life Balance wchodzi w życie 26 kwietnia 2023 r.>>>
26 kwietnia 2023r. wchodzą w życie przepisy dyrektywy Work-Life Balance oraz dyrektywy w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy. Przepisy dyrektyw zostają implementowane do polskiego systemu prawnego na mocy ustawy z 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 641). Zobacz, jakie możliwości i korzyści dają zarówno pracownikom, jaki i pracodawcom nowe przepisy.
Informacje zawarte w tym artykule podpowiedzą Ci:
Z jakich nowych urlopów rodzicielskich będą mogli skorzystać pracownicy?
W jaki sposób pracodawcy mogą wykorzystać nowe przepisy Kodeksu pracy 2023?
Jak dyrektywa Work-Life Balance wpłynie na rozwój firm i życie pracowników?
Czytaj także: Dyrektywa work-life balance – co nowe przepisy oznaczają dla pracowników, a co dla pracodawców?>>>