Występowanie w zakładach pracy substancji chemicznych, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym wiąże się z określonymi obowiązkami pracodawcy. Pracodawca musi w takim przypadku składać corocznie, do 15 stycznia, pisemną informację do Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Prawidłowe wywiązanie się z tego obowiązku wymaga zgromadzenia odpowiednich danych. Poznaj wskazówki pomocne przy zbieraniu danych do wypełnienia informacji o substancjach chemicznych.
Zanim przystąpisz się do realizacji obowiązków sprawozdawczych do organów państwowych musisz się odpowiednio przygotować. Zwykle zbierasz materiały, które pomogą Ci szybko i skutecznie wypełnić raporty. Tak samo jest w przypadku wypełniania druk z informacją dla wojewódzkiego inspektora sanitarnego oraz okręgowego inspektora pracy. Najpierw musisz zebrać odpowiednie dane do wypełnienia informacji o substancjach chemicznych. Zastanawiasz się, od czego zacząć? Oto kilka wskazówek, które ułatwią Ci to zadanie.
Kamil Szyszkiewicz