Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:

43%
Najbardziej docenia aktualność treści
27%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
55%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
9%
Klientów proponuje poprawę w zakresie merytoryki treści
68%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Takie wyniki zobowiązują!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.

Aby przejść do ankiety, kliknij tutaj

Redakcja Portalu BHP

Poleć znajomemu

Koronawirus – wyzwanie dla służb bhp w zakładach pracy

Koronawirus – wyzwanie dla służb bhp w zakładach pracy

Zwiększająca się liczba przypadków zachorowań na koronawirusa na świecie i coraz większa liczba ofiar to zagrożenie dla zdrowia publicznego na wszystkich kontynentach i w większości krajów, w tym Polski. Ale także – wyzwanie dla służb bhp, które powinny podjąć jak najszybciej konkretne działania, związane z edukacją, ale także – przeciwdziałaniem wybuchowi paniki wśród pracowników.

- Słuchaj, okazało się dziś, że dwóch naukowców z fizyki, którzy jakiś czas temu wrócili z Chin, ma grypopodobne objawy, które mogłyby wskazywać na zarażenie koronawirusem. Ty ostatnio byłaś na wydziale fizyki, więc gdybyś nagle poczuła się gorzej to dobrze, żebyś o tym wiedziała – to wiadomość sms, który otrzymała kilka dni temu pracownica administracji jednej z lubelskich szkół wyższych, przebywająca na zwolnieniu lekarskim z powodu przeziębienia. Chora, która już wracała do pełni sił niemal od razu po otrzymaniu wiadomości faktycznie poczuła się gorzej, jednak zdecydowała zadzwonić do znajomych ze wspomnianego wydziału fizyki. – Jak odróżnić koronawirusa od zwykłego przeziębienia? Przecież nie widziałam się z żadnym z tych naukowców, dlaczego miałabym akurat mieć tego nieszczęsnego wirusa? Czy cały wydział już został zdezynfekowany? – pytała znajomą drżącym głosem. Równie spanikowana koleżanka, której nagle udzieliło się zdenerwowanie dzwoniącej zaczęła szukać informacji w Internecie. Na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego udało się szybko znaleźć porady, które uspokoiły obie kobiety – żadna z nich nie miała kontaktu z przeziębionymi naukowcami po ich powrocie z Chin, a obaj profesorowie nie pojawili się jeszcze na wydziale, lecząc przeziębienia w warunkach domowych, w stałym kontakcie z lekarzem.

Opisana sytuacja miała miejsce pod koniec ubiegłego tygodnia. Z każdym kolejnym dniem pracownicy zaczynają coraz bardziej obawiać się o bezpieczeństwo zdrowotne, także z tego powodu, że zwiększa się liczba przypadków przeziębień i grypy wśród zatrudnionych (akurat trwa sezon zachorowań na grypę i przeziębienie) ale jednocześnie brak jest wiedzy na temat postępowania w przypadku faktycznego zagrożenia wystąpienia koronawirusa w konkretnym środowisku pracy.

Dedykowana informacja i możliwość konsultacji niepokojących sytuacji

Inspektorzy bhp powinni obecnie wspierać kierownictwo i dyrekcję instytucji oraz firm w przygotowaniu procedur postępowania w związku z potencjalnym zagrożeniem, wynikającym z rozprzestrzeniania się koronawirusa. To pilne zadanie, bo z każdym kolejnym dniem jest coraz większe ryzyko wykrycia choroby w naszym kraju. Poza tym – pracownicy czerpią informacje z Internetu, niekoniecznie ze stron Głównego Inspektoratu Sanitarnego, a niewiele potrzeba, by niesprawdzona wiadomość mogła przyczynić się do niekontrolowanego wybuchu paniki.

Ważne

Jednym z istotnych zagrożeń, jakie może wystąpić w sytuacji kryzysowej, także związanej z wystąpieniem objawów mogących wskazywać na koronawirusa, jest panika. Aby jej zapobiec warto na bieżąco informować pracowników o sytuacji epidemiologicznej na terenie instytucji – ale także umożliwiać szybki kontakt (mailowy i telefoniczny) w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, czy wystąpienia potencjalnego zagrożenia.

Warto jak najszybciej przygotować i przekazać pracownikom – w formie dedykowanych maili oraz podać informację na stronie internetowej instytucji – krótkie i konkretne zasady postępowania, nie tylko w przypadku gdyby pojawiła się osoba zarażona koronawirusem, ale przy okazji – przypomnieć podstawowe procedury, związane z zapobieganiem przenoszeniu się chorób wirusowych (o ile takie procedury już są – jeżeli nie, to warto jak bezzwłocznie je przygotować i upowszechnić).

Uwaga!

Warto przeprowadzić krótkie spotkania informacyjne z poszczególnymi działami/departamentami/wydziałami. Dodatkowe spotkania trzeba przeprowadzić z kadrą zarządzającą, która – podobnie jak w przypadku ewakuacji na wypadek pożaru czy innego zagrożenia – ma do spełnienia konkretne zadania, wynikające z posiadanego zakresu obowiązków i odpowiedzialności za zespół pracowników.

Maseczki i środki dezynfekcji – warto uzupełnić punkty apteczne

Teraz jest najlepszy czas na zamówienie maseczek higienicznych, które zapewnią ochronę w przypadku prawdopodobieństwa pojawienia się osoby zakażonej. Dodatkowo warto dokonać zakupu specjalistycznych środków do dezynfekcji, ale także – rękawic ochronnych i odzieży ochronnej dla pracowników, odpowiedzialnych za bhp w instytucji czy firmie.

Ważne

Pracownicy działów bhp powinni dysponować właściwymi ubiorami ochronnymi, w zależności od specyfiki działania instytucji czy firmy (produkcja czy usługi). W sytuacji zagrożenia epidemiologicznego warto zadbać o ubiór ochronny pracowników bhp również w instytucjach publicznych, np. szkołach wyższych, placówkach edukacyjnych, urzędach.

Warto wydzielić w każdym dziale specjalne pomieszczenie na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej

W instytucjach publicznych, gdzie zazwyczaj przychodzi wielu interesantów, warto wydzielić jedno lub kilka pomieszczeń (w których na co dzień przebywają pracownicy) na wypadek, gdyby u osoby przybywającej jako interesant, pojawiły się nagle niepokojące objawy. Warto opisać takie zdarzenie w procedurze, która powinna zostać wdrożona przez pracowników w przypadku zagrożenia. I oczywiście bezzwłocznie wezwać pogotowie.

Koniecznie należy zadbać o system wentylacji

Przegląd systemów wentylacyjnych w sytuacji zagrożenia epidemią wirusową jest sprawą priorytetową. Także istotne jest jak najszybsze sprawdzenie systemów klimatyzacji – jeżeli takie są zainstalowane w budynku.

Uwaga!

Sprawne i efektywne systemy wentylacji czy klimatyzacji pozwolą nie tylko ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, ale także – zapewnią optymalny komfort pracy.

Autor: 

Magdalena Pokrzycka-Walczak

Magdalena Pokrzycka-Walczak

Autor: Magdalena Pokrzycka-Walczak

Ekonomistka, dziennikarka, absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i Uniwersytetu Warszawskiego. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół zagadnień psychologicznych w zakresie bhp, głównie w obszarach ochrony zdrowia i transportu.