Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:

43%
Najbardziej docenia aktualność treści
27%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
55%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
9%
Klientów proponuje poprawę w zakresie merytoryki treści
68%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Takie wyniki zobowiązują!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.

Aby przejść do ankiety, kliknij tutaj

Redakcja Portalu BHP

Poleć znajomemu

O BHP w warsztatach samochodowych i jej wpływie na pozycję w branży

O BHP w warsztatach samochodowych i jej wpływie na pozycję w branży

Warsztaty mechaniki pojazdów to branża, która przechodzi jedną z największych transformacji rynkowych. Coraz częściej przedsiębiorcy z tego sektora zwracają uwagę na kwestie do tej pory zaniedbywane, takie jak bezpieczeństwo i higiena pracy. Niestety jednak w kwestii szkoleń bhp pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Zobacz, co właściciele warsztatów samochodowych powinni mieć na uwadze aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i wzmocnić swoją pozycję w branży.

Z badań przeprowadzonych przez portal branżowy Motofocus.pl wynika, że 31 % warsztatów samochodowych nie przeprowadza obowiązkowych szkoleń bhp. Tylko 65 % respondentów zadeklarowało, że w ich miejscu pracy organizowane są takie szkolenia.

Prowadzenie ciekawych, wartościowych kursów doszkalających z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy to wyzwanie dla wielu branż. Badanie pokazało, że niemalże jedna trzecia zakładów mechaniki pojazdowej nie przywiązuje wagi do edukacji pracowników w tym obszarze – to duży odsetek, dlatego warto ciągle przypominać przedsiębiorcom, że bhp to nie tylko etyczny wymiar dbania o zdrowie i życie swoich pracowników, ale również wymierne korzyści biznesowe. Bezwypadkowość to przede wszystkim niższe składki na ubezpieczenie oraz brak konieczności ponoszenia licznych kosztów związanych z nieobecnością pracownika – mówi Andrzej Smółko, przewodniczący Koalicji Bezpieczni w Pracy, prezes zarządu CWS-boco.

Jest lepiej niż było

Prawie 60 % mechaników pracujących w warsztatach uważa, że przepisy i procedury bhp nie utrudniają im pracy, jednak 26 % badanych jest innego zdania. Jednocześnie, aż 39 % respondentów pracujących w tym zawodzie przyznaje także, że byłoby skłonnychpodjąć pracę z niższym wynagrodzeniem, ale z większym poziomem bezpieczeństwa.

Warsztaty samochodowe coraz częściej przywiązują wiele uwagi aspektom związanym z bezpieczeństwem i higieną pracy. Z jednej strony wynika to z troski o pracowników i rosnącej świadomości dotyczącej ochrony środowiska, z drugiej czysty i bezpieczny warsztat to także gwarancja dla klientów, że oddając tam swój samochód zajmą się nim profesjonaliści. Odpowiednio zorganizowane procesy bhp pomagają budować zaufanie do przedsiębiorców i zwiększają ich wiarygodność na rynku jako pracodawcy – uważa Tomasz Ładosz St. Specjalista ds. Warsztatów z Grupy InterCars, członka Koalicji Bezpieczni w Pracy. – 80 % mechaników biorących udział w badaniu MotoFocus.pl zadeklarowało, że są zatrudnieni na umowę o pracę. Oznacza to, że specjaliści w branży mogą wybierać wśród wielu ofert zatrudnienia, a pracodawcy muszą sprostać oczekiwaniom obecnych i potencjalnych pracowników – dodaje.

Jakie zagrożenia

Wśród głównych czynników ryzyka związanych z pracą w warsztacie, respondenci najczęściej wskazywali bolesne i męczące pozycje (68 %), stres (67 %) oraz ex aequo hałas ikontakt z substancjami chemicznymi lub biologicznymi (65 %). Pracodawcy mogą zmniejszać ryzyko wypadku i zwiększać komfort pracy poprzez zapewnienie odpowiednich akcesoriów i środków ochrony indywidualnej.

Dane zebrane przez Motofocus.pl pokazują, że mechanicy mają zapewnione podstawowe środki ochrony. Niemalże trzy czwarte badanych deklaruje, że posiada odzież ochronną, (kombinezon z tkanin impregnowanych, buty na podeszwach antypoślizgowych z metalowymi noskami, rękawice). Budujące jest także, że mechanicy mają także w większości dostęp do służbowych kurtek, które znacznie poprawiają komfort pracy w okresie jesienno-zimowym, ale wpływają także na wizerunek danego warsztatu – podsumowuje Elżbieta Rogowska, dyrektor handlowy w firmie Krystian, członek Koalicji Bezpieczni w Pracy.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 300 pracowników zakładów mechanicznych, użytkowników portalu Motofocus.pl.