Poleć znajomemu

Jak o bezpieczeństwo sanitarne pracowników i odbiorców w czasie COVID-19 dba Speedmail?

Jak o bezpieczeństwo sanitarne pracowników i odbiorców w czasie COVID-19 dba Speedmail?

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem, największy w Polsce niezależny operator pocztowy, będzie bardziej rygorystycznie podchodził do kwestii bezpieczeństwa sanitarnego pracowników. Skala działalności Speedmail i miliony doręczanych miesięcznie listów, wymagają zastosowania szczególnej ostrożności.

Dodatkowe środki bezpieczeństwa oraz procedury na czas pandemii stosowane są w firmie już od marca. Ze względu na skalę realizowanych doręczeń oraz rosnące od początku jesieni ryzyko zakażenia, operator jeszcze mocniej skupia się na kwestiach bezpieczeństwa sanitarnego pracowników.

Nowe zasady pracy i procedury doręczeń

Wprowadzone przez spółkę rozwiązania służą zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom i odbiorcom doręczanych przesyłek. Wprowadzone procedury mają jednocześnie zagwarantować ciągłość pracy i brak zakłóceń w doręczaniu poczty.

  1. Tam, gdzie jest to możliwe, pracownicy mają możliwość wykonywania swych obowiązków zdalnie.
  2. Ograniczone zostały podróże służbowe i przemieszczanie się pracowników w celach innych niż transport i realizacja doręczeń przesyłek do adresatów.

Cytat

– Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi w prawie pocztowym, nasi listonosze mogą zostawiać listy polecone bezpośrednio w skrzynkach pocztowych, bez konieczności kontaktu z adresatem czy wypisywania awizo. W sytuacjach, w których potwierdzenie odbioru jest konieczne, kontakt jest ograniczony do minimum i zachowywane są standardy bezpieczeństwa – mówi prezes zarządu Speedmail, Janusz Konopka.

Środki ochrony osobistej w stałym użyciu

Podobnie, jak w przypadku innych branż, podstawą ochrony pracowników pocztowych oraz klientów operatora są niezbędne środki sanitarne. Stałym wyposażeniem placówek Speedmail w całej Polsce są:

Ważne

Listonosze realizujący doręczenia są wyposażeni dodatkowo w przenośne pojemniki z atomizerem służące do dezynfekcji rąk podczas pracy w terenie.

Obsługa procesu pocztowego to przede wszystkim ludzie, ale także wykorzystywany w tym celu sprzęt. Urządzenia do sortowania korespondencji, konfekcjonowania czy pakowania, w dużej mierze działają automatycznie i nie wymagają bezpośredniego kontaktu, ale także są regularnie dezynfekowane.

Spółka na bieżąco monitoruje komunikaty GIS oraz Ministerstwa Zdrowia i stosuje się do aktualizowanych zaleceń.