Wszystko, co musisz wiedzieć o organizowaniu komisji ds. bhp w zakładzie pracy
Wraz ze wzrostem zatrudnienia problematyka technicznego bezpieczeństwa pracy nabiera znaczenia, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami leżącymi po stronie pracodawcy. W przypadku pracodawców zatrudniających powyżej 250 pracowników, zgodnie z art. 237[12] Kodeksu pracy, powoływana jest tzw. komisja bhp, jako organ doradczy i opiniodawczy. W skład komisji wchodzą w równej liczbie przedstawiciele pracodawcy, w tym pracownicy służby bhp, oraz lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a także przedstawiciele pracowników, jak również społeczny inspektor pracy. W praktyce jednak zagadnienia związane z powoływaniem i funkcjonowaniem komisji ds. bhp mogą nasunąć wiele wątpliwości. Poznaj odpowiedzi i porady ekspertów praktyków na najczęściej zadawane pytania dotyczące organizacji komisji ds. bhp w firmie. Pobierz e-book.
Pozostało jeszcze 99% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji