Prawo do odszkodowania z tytułu doznanego urazu podczas wypadku w drodze z pracy do domu

Pracownik zgłosił wypadek w drodze z pracy do domu. Na miejsce zdarzenia wezwano karetkę pogotowia, która zabrała poszkodowanego do szpitala i po udzieleniu pomocy medycznej wydana została karta informacyjna. Świadkiem wypadku był ochroniarz, który wezwał karetkę pogotowia. Pracownik miał się zgłosić do lekarza pierwszego kontaktu po ewentualne zwolnienie L-4. Czy jeżeli takie zwolnienie nie zostanie wystawione, to po sporządzeniu karty wypadku pracownik ma prawo do odszkodowania z tytułu doznanego urazu? Jeżeli tak, to od kogo i jakie trzeba złożyć dokumenty oraz kto je ma złożyć - poszkodowany czy pracodawca?
Jan M. Pióro
specjalista w zakresie prawa pracy,
biegły sądowy w dziedzinie bhp
przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Uzyskaj dostep do Portalu
BHP a wraz z nim:
- Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
- Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
- Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
- Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Jeśli posiadasz już konto
zaloguj się:
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Płatność PayU19.00 zł netto
23.37 zł brutto
Płatność SMS
25.00 zł netto
30.75 zł brutto