Sklep
Mam za zadanie opracować plan poprawy warunków bhp w firmie na kolejny rok. Proszę o wskazówki, co należy uwzględnić we wspomnianym planie, co brać pod uwagę przy jego tworzeniu? Z jakimi kosztami się liczyć?
Waldemar Krupa główny specjalista ds. bhp, specjalista ds. ochrony ppoż. w firmie doradztwa w zakresie prawa i ochrony pracy SEKA S.A.
Czym jest plan poprawy warunków pracy? Które przepisy zobowiązują do sporządzania planu poprawy warunków bhp w firmie?
Jan Pióro specjalista z zakresu prawa pracy biegły sądowy w dziedzinie bhp przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Prawie 3/4 pracowników ocenia, że ich praca wiąże się z potencjalnym ryzykiem dla zdrowia bądź życia. 49% przyznaje, że ich praca wymaga stosowania środków ochrony indywidualnej. Niemal wszyscy (96 %) deklarują, że znają procedury bezpieczeństwa na swoim stanowisku. Jednak tylko nieco ponad połowa mówi, że w ich zakładach pracy regularnie organizowane są szkolenia BHP. Poznaj wyniki raportu Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2016.
Czy w pomieszczeniu kotłowni gazowej, gdzie znajdują się kotły, instalacja wodociągowa, kanalizacyjna, urządzenia gazowe, instalacje grzewcze, czujniki itp. można ustawić inne urządzenie nie mające nic wspólnego z działaniem kotłowni?
Lesław Zielińskibyły główny inżynier zarządzaniabezpieczeństwem pracy, rejestrowanyaudytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Przeprowadzając analizę stanu bhp lub też po prostu kontrolując warunki pracy na stanowiskach pracy biurowej w swoim zakładzie możesz skorzystać z opracowanego przez naszych ekspertów formularza oceny. Możesz go również wykorzystać przy sporządzaniu oceny ryzyka zawodowego dla takich stanowisk pracy. Formularz, pozwala bardzo precyzyjnie, i zarazem szeroko ocenić warunki bhp na stanowisku pracy biurowej.
Połowa 52 % przedstawicieli pracodawców, uważa, że tematowi BHP poświęca się w naszym kraju odpowiedni poziom uwagi. Zaledwie 1/3 uczestników badania „Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2015” – przeprowadzonego na zlecenie Koalicji Bezpieczni w Pracy – jest innego zdania uważając, że tej uwagi jest za mało. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski na temat bhp w zakładach pracy przedstawia raport z badania.
Od 29 czerwca 2012 r. obowiązuje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 4 czerwca 2012 r. w sprawie warunków bezpieczeństwa i higieny służby oraz zakresu stosowania przepisów działu dziesiątego Kodeksu pracy w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.U. z 2012 r. poz. 666).
Od 29 czerwca 2012 r. obowiązuje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 4 czerwca 2012 r. w sprawie warunków bezpieczeństwa i higieny służby oraz zakresu stosowania przepisów działu dziesiątego Kodeksu pracy w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 666). Określenie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy dla funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz osób odpowiedzialnych za stan bezpieczeństwa i higieny w tej służbie, określenie procedury postępowania w razie wypadku w czasie służby funkcjonariusza CBA oraz przy stwierdzeniu choroby zawodowej oraz przypadki, w których jest możliwe odstąpienie przez funkcjonariusza od zasad bhp - to główne zasady zawarte w nowym rozporządzeniu Rady Ministrów.
Aneta Mościckadziennikarz, prawnik, specjalista w zakresie prawa pracy
5 października 2011 r. wchodzi w życie nowe rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 15 września 2010 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy organizacji i realizacji widowisk (Dz.U. nr 184, poz. 1240).
Przemysław Ł. Siemiątkowskiprawnik specjalizujący sięw zakresie prawa pracyoraz bezpieczeństwa i higieny pracy
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone