7 maja 2012 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 27 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania (Dz. U. poz. 482). O trwających pracach nad zmianami w tym akcie prawnym informowaliśmy już w październiku zeszłego roku, jednak dopiero teraz nowy akt prawny został ogłoszony i wszedł w życie z dniem ogłoszenia. Wprowadzone zmiany dostosowują przepisy do nowych regulacji, dotyczących posługiwania się numerem NIP, wprowadzonych ustawą z dnia 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 171, poz. 1016), która wprowadziła zmiany w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U z 2009 r. Nr 205, poz. 1585, z późn. zm.) w zakresie danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych, podawanych w dokumentach ubezpieczeniowych przekazywanych do ZUS.