Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów
Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego
Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.
Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.
Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.
Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP
wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:
Inne wskazywane zalety to:
- Szkolenia i konferencje online
- Obsługa klienta
- Wzory dokumentów
Takie wyniki zobowiązują!
Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.
Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.
Redakcja Portalu BHP
Ścieżka oceny ryzyka zawodowego w szkole
Wakacje to świetny czas na odpoczynek zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Ale należy pamiętać, że miną szybko i trzeba się dobrze przygotować do nowego roku szkolnego. A dobre przygotowanie to oczywiście odpowiednio przeprowadzona ocena ryzyka zawodowego.
Zastosowanie zasad poniżej opisanej typowej ścieżki oceny ryzyka zawodowego w placówce oświatowej daje gwarancję skuteczności podjętych na podstawie dokonanej oceny działań profilaktycznych i zapobiegawczych w przyszłości.
Charakterystyka stanowisk pracy
Chcąc ustalić zagrożenia i osoby zagrożone należy dokonać charakterystyki stanowisk pracy, czyli wziąć pod uwagę:
-
lokalizację stanowiska pracy,
-
osoby pracujące na stanowisku, ich predyspozycje i poziom kwalifikacji,
-
stosowane środki pracy, materiały i wykonywane operacje,
-
wykonywane czynności oraz sposoby i czas ich wykonywania,
-
wymagania odpowiednich przepisów i norm,
-
zagrożenia, które zostały już zidentyfikowane i ich źródła,
-
możliwe skutki występujących zagrożeń,
-
stosowane środki ochronne,
-
przyczyny wypadków, awarii i zdarzeń potencjalnie wypadkowych,
-
przyczyny chorób zawodowych.
Trzeba znaleźć wszystkie zagrożenia. Zajrzeć do wyników przeglądów, analiz wypadków i ocen otrzymanych od organów kontroli. Porozmawiać z pracownikami.
Podczas identyfikacji zagrożeń należy wziąć pod uwagę:
-
czynniki i substancje chemiczne (np. środki do dezynfekcji, odczynniki chemiczne używane w pracowniach, chlor na basenie),
-
pyły (także pył kredowy),
-
czynniki biologiczne (np. odpadki w kuchni są dobrym podłożem do rozwoju bakterii),
-
czynniki fizyczne (np. hałas),
-
czynniki mechaniczne (może konserwator ma niesprawną szlifierkę, a nauczyciele praktycznej nauki zawodu mają wiele niesprawnych maszyn...),
-
zagrożenia wybuchem lub pożarem (np. w kotłowni),
-
czynniki uciążliwe (ręczne przenoszenie ciężarów, praca przy monitorze ekranowym, monotonne ruchy lub czynności itp.).
Szacowanie ryzyka zawodowego
Po identyfikacja zagrożeń i osób zagrożonych należy oszacować ryzyko. Szacowanie jest sumą czynników, które można zmierzyć, i czynników, dla których nie ma żadnych wzorów oraz liczb. Polega ono zatem na:
-
ustaleniu prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożeń na ocenianym stanowisku pracy,
-
określeniu ciężkości szkodliwych następstw tych zagrożeń.
Stopień prawdopodobieństwa ryzyka można ustalić, np. za pomocą skali 3-stopniowej:
-
ryzyko mało prawdopodobne,
-
ryzyko prawdopodobne,
-
ryzyko wysoce prawdopodobne.
Powyższej skali odpowiada – również 3-stopniowa – skala ciężkości następstw:
-
następstwo o małej szkodliwości,
-
następstwo o średniej szkodliwości,
-
następstwo o dużej szkodliwości.