Prawa i obowiązki pracodawcy
ZUS IWA czyli informacja do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe
Obowiązek złożenia tej informacji mają płatnicy, którzy: zgłaszali do ubezpieczenia wypadkowego, w roku za który składana jest informacja, co najmniej 10 ubezpieczonych; byli zgłoszeni w ZUS nieprzerwanie od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia roku, za który składana jest informacja i co najmniej 1 dzień w styczniu roku, w którym składana jest informacja; byli wpisani do rejestru REGON według stanu na dzień 31 grudnia roku, za który składana jest informacja. Płatnicy uprawnieni do składania informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe na druku ZUS IWA w formie papierowej przekazują informację do terenowej jednostki organizacyjnej ZUS właściwej ze względu na siedzibę płatnika składek. Informację ZUS IWA płatnik składek przekazuje w takiej samej formie, jaka obowiązuje płatnika.