Wciąż pojawiają się informacje o możliwych kłopotach energetycznych w kraju w związku z perturbacjami z dostawą gazu i węgla do odbiorców prywatnych i przedsiębiorstw świadczących usługi energetyczne. Taki stan rzeczy jest wynikiem wojny w Ukrainie oraz wciąż rosnącej inflacji, co spowodowało częściowe załamanie się łańcuchów dostaw. Uzasadnione wobec tego są obawy pracodawców o to, w jaki sposób zabezpieczą ciągłość pracy i pracowników w nadchodzących zimowych miesiącach. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zapewnić właściwą temperaturę w miejscu pracy.
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
Przygotować firmę i zakład pracy na możliwe problemy z ogrzewaniem.
Prawidłowo zorganizować pracę w przypadku kiedy nie można będzie ogrzać pomieszczeń pracy.
Znaleźć rozwiązania, które pozwolą zapewnić właściwą temperaturę w miejscu pracy.
Czytaj także: Gdzie szukać oszczędności na ogrzewaniu pomieszczeń pracy przy zachowaniu komfortowych warunków pracy?>>>
Jednym z obowiązków pracodawcy jest zagwarantowanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy. Zbyt niska i zbyt wysoka temperatura to czynnik szkodliwy, którego skutki należy niwelować. Zatem utrzymanie minimalnej temperatury w miejscu pracy (14°C) to zadanie pracodawcy. Oczywiście są pewne wyjątki pozwalające na niższą temperaturę na stanowiskach pracy niż określona jako minimalna. Wyjątki te wiążą się z technologią procesu pracy. Zobacz zatem, kiedy można mówić o wystąpieniu przesłanki względów technologicznych. Sprawdź, czy dotyczy to hali sortowni przesyłek. Dowiedź się, o czym powinien pamiętać pracodawca, dbając o temperaturę w miejscu pracy.
Anna Słowińska
Z tego artykułu dowiesz się:
O czym musi pamiętać pracodawca, aby zadbać o temperaturę w pracy?
Kiedy temperatura w miejscu pracy może być niższa od określonej w przepisach?
Z czym musi się liczyć pracodawca, gdy temperatura w pracy jest za niska?
Czytaj także: Zobacz, jak zapewnić właściwą temperaturę w magazynie podczas pracy i poprawić jej wydajność.>>>