Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu BHP wskazane przez ankietowanych:

43%
Najbardziej docenia aktualność treści
27%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
55%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
9%
Klientów proponuje poprawę w zakresie merytoryki treści
68%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Takie wyniki zobowiązują!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu BHP. Jednocześnie nie spoczywamy na laurach – zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Powiedz nam proszę, jakich tematów, materiałów lub nowych funkcjonalności oczekujesz od Portalu BHP. W podziękowaniu za wypełnienie ankiety przygotowaliśmy drobne upominki.

Aby przejść do ankiety, kliknij tutaj

Redakcja Portalu BHP

Poleć znajomemu

Optymalny stan psychofizyczny pracownika to wymierna korzyść dla pracodawcy

Optymalny stan psychofizyczny pracownika to wymierna korzyść dla pracodawcy

Możliwość utrzymania odpowiedniego stanu psychofizycznego pracownika powinna być – obok spełnienia podstawowych wymagań w zakresie bezpieczeństwa – również priorytetem dla pracodawcy. Komfort psychofizyczny, odczuwany przez pracownika ma istotne znaczenie dla jakości wykonywanej przez niego pracy, a wysoka jakość pracy to wymierna korzyść dla pracodawcy. Poznaj, pozaprawne metody zapewnienia optymalnych i przyjaznych warunków pracy, które wpływają na stan psychofizyczny pracownika.

O zapewnieniu optymalnych warunków pracy i komfortu psychofizycznego decyduje nie tylko m.in. dostosowanie warunków i procesów pracy do możliwości pracownika. Istotne jest również zminimalizowanie wpływu czynników psychospołecznych, jak dyskryminacji czy mobbingu, na powstawanie sytuacji stresowych. Choć nie da się całkowicie wyeliminować ryzyka wystąpienia sytuacji konfliktowych – gdyż są one niejako wpisane w grupę pracowniczą i mobbing może wystąpić również między pracownikami, wykonującymi obowiązki na równorzędnych stanowiskach, z identycznym zakresem obowiązków – to pracodawca może i powinien zapewnić możliwie najlepsze warunki pracy, poprzez, np. stworzenie przyjaznego środowiska pracy.

Ergonomiczne warunki pracy i dobra wentylacja

Wzorem pracodawcy, dbającego o optymalny, najwyższy komfort pracowników, jest Komisja Europejska. Pracownicy mają, w miarę możliwości, jednoosobowe pokoje, z dużą ilością światła, które zapewniają ogromne okna, wyposażone w specjalne rolety i żaluzje, które stanowią integralną część zewnętrznego design charakterystycznego budynku Komisji, w samym sercu dzielnicy europejskiej. Standardem jest tu oczywiście klimatyzacja, która zapewnia odpowiednią temperaturę niezależnie od pory roku.

Ważne

Regularne czyszczenie klimatyzacji zapobiega rozprzestrzenianiu wirusów i bakterii.

Między innymi dlatego pracownicy Komisji Europejskiej na przeziębienia, czy grypę zapadają sporadycznie, a jeżeli już – pozostali członkowie zespołu mają niewielkie szanse na „złapanie” wirusa, bo pojedyncze pokoje (rzadko w pokoju są dwa biurka) zapewniają niemal stuprocentowe wyeliminowanie problemu.

Miejsca pracy są ergonomiczne, urządzenia biurowe znajdują się w zasięgu ręki pracownika, a szybkie wstanie zza biurka nie jest związane z zagrożeniem uderzenia lub popchnięcia osoby właśnie przechodzącej za plecami.

Co najważniejsze – pracownicy wykonują swoje obowiązki w pokojach zapewniających maksymalny komfort, a panująca tu kultura pracy nie pozwala na to, by za plecami osoby pracującej znalazł się niespodziewanie inny członek zespołu.

Oświetlenie ma znaczenie

Zimą, ale także w czasie pochmurnego, burzowego, letniego dnia, wzrasta zapotrzebowanie na zużycie energii, ze względu na konieczność m.in. dobrego oświetlenia stanowisk pracy. Zastosowanie oświetlenia typu LED i instalacja systemu regulowania oświetlenia indywidualnie dla każdego stanowiska zapewnią optymalne warunki pracy, a jednocześnie – pozwolą na oszczędzanie energii.

Przerwy w pracy na posiłek i fizyczną regenerację

Doskonałe warunki pracy to dopiero połowa sukcesu, jeżeli chodzi o psychofizyczny komfort, odczuwany przez pracownika. Każdy pracujący ma prawo do przerwy regeneracyjnej, niezależnie od tego, czy pracuje w biurze, czy na budowie.

Uciążliwości pracy fizycznej można rekompensować, zwłaszcza w czasie zimy, poprzez częstsze przerwy i miejsce, gdzie pracownicy mogą wypić gorącą herbatę lub kawę i zjeść, o ile to możliwe, ciepły posiłek. W pracy umysłowej regeneracja jest równie ważna, choć powinna wyglądać nieco inaczej, niż w przypadku pracowników fizycznych.

Oczywiście pokój socjalny, gdzie spokojnie można zjeść posiłek i wypić ciepły napój, bez konieczności „rozsiewania” zapachów wśród współpracowników – a tak się dzieje, gdy pracownicy, z braku pomieszczenia socjalnego, jedzą przy biurkach, przy których pracują, praktycznie „nie odrywając” oczu od komputera – powinien być standardem. Podobnie jak miejsce, gdzie można „rozprostować kości”, np. pedałując na rowerze treningowym lub rehabilitacyjnym.

Ważne

Ruch w przypadku pracy umysłowej ma szczególne znaczenie, ze względu na konieczność odciążenia kręgosłupa.

W przypadku ośmiogodzinnej pracy przy komputerze i wieloletniego siedzenia przy biurku schorzenia kręgosłupa stają się coraz częściej powodem zwolnień lekarskich i konieczności wielotygodniowej rehabilitacji.

Ponadto pracodawca może wesprzeć pracownika w „walce” ze schorzeniami układu kostnego np. poprzez umożliwienie korzystania z bezpłatnych, lub częściowo odpłatnych, zajęć rekreacyjnych, po pracy, ale także np. w czasie spotkań integracyjnych, które w niektórych firmach są już normą. Zdrowa rywalizacja między pracownikami, w czasie biegów na orientację lub zawodów pływackich, albo – drużynowych gier w siatkówkę lub koszykówkę, pozwala nie tylko zachować zdrowie fizyczne, ale także – pozwolić na lepszą integrację pracowników.

Zadowolony pracownik rzadziej choruje

Zapewnienie pracownikom możliwie najlepszych warunków do pracy, regeneracji i odpoczynku, nie tylko poprawia wizerunek pracodawcy, ale przynosi także konkretne efekty – zadowolony pracownik niechętnie bierze zwolnienia lekarskie i stara się jak najlepiej wypełniać swoje obowiązki.

Autor: 

Magdalena Pokrzycka-Walczak