Koordynator ds. bezpieczeństwa w szkole
Pytanie: Na czym polegają szczegółowe zadania koordynatora ds. bezpieczeństwa w szkole i do kogo należą te obowiązki?
Koordynator ds. bezpieczeństwa jest osobą, która ma wpłynąć na poprawę warunków bezpieczeństwa uczniów. Obowiązkiem dyrektora szkoły jest powołanie koordynatora ds. bezpieczeństwa, a także określenie zakresu jego obowiązków.
Zadania koordynatora ds. bezpieczeństwa
Zadaniem koordynatora ds. bezpieczeństwa jest integracja działań wszystkich podmiotów szkolnych i współpraca ze środowiskiem w zakresie bezpieczeństwa. Do jego szczegółowych zadań należy:
- przeciwdziałanie wszelkim formom przemocy,
- inicjowanie i ustalanie wspólnych działań wszystkich pracowników szkoły w celu poprawy bezpieczeństwa,
- podejmowanie inicjatyw,
- zgłaszanie wniosków dotyczących nawiązywania współpracy z organizacjami pozarządowymi w celu tworzenia lokalnych koalicji na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Uwaga!
Koordynatorem ds. bezpieczeństwa powinien zostać nauczyciel danej szkoły (może to być pedagog szkolny, wicedyrektor lub nauczyciel przedmiotu), który posiada:
- niezbędną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa uczniów,
- umiejętność współpracy z ludźmi.
uchwała nr 186/2006 w sprawie działań administracji rządowej przeciwko przemocy w szkołach i placówkach podjęta przez Radę Ministrów 7 listopada 2006 r.
Małgorzata Mądra-Janeda
specjalista ds. Karty Nauczyciela i przepisów
wykonawczych do niej, wykładowca
w zakresie wymagań bhp wynikających
z dyrektyw Unii Europejskiej
Inne artykuły w kategorii Warunki pracy
Powiązane treści
Poradnia 48 Portalu BHP
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
Bądź codziennie na bieżąco ze zmianami w branży BHP, dzięki aplikacji stworzonej przez najlepszych Ekspertów.