Wizytując zakłady pracy można spotkać się z dokumentem noszącym nazwę „polityka bezpieczeństwa i higieny pracy”. Obecność tego dokumentu zazwyczaj świadczy o tym, że zakład pracy posiada wdrożony system zarządzania bezpieczeństwem. Funkcjonują również firmy, które opracowały swoją politykę bezpieczeństwa, nie posiadając systemu zarządzania bezpieczeństwem. Czym jest „Polityka BHP w przedsiębiorstwie”? Kto pracuje nad tym dokumentem? Co powinno się znaleźć w treści polityki BHP? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
Kamil Szyszkiewicz
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
sporządzić politykę bezpieczeństwa i higieny pracy, dostosowaną do potrzeb przedsiębiorstwa;
utworzyć właściwy zespół, który powinien pracować nad treścią polityki BHP;
zaznajomić pracowników z treścią obowiązującej polityki BHP w przedsiębiorstwie w sposób efektywny.
Czytaj także: Czy każdy zakład pracy ma obowiązek opracować i wdrożyć politykę BHP?>>>