Kto decyduje o skróceniu czasu pracy z powodu niskich temperatur – poznaj prawidłową procedurę postępowania.

Karolina Walas
Karolina Walas
18.10.2024AKTUALNE

Kto decyduje o skróceniu czasu pracy z powodu niskich temperatur – poznaj prawidłową procedurę postępowania.

Choć dziś jeszcze mamy piękną polską jesień – poranki chłodne, ale popołudnia jeszcze ciepłe, to niebawem nadejdą pierwsze przymrozki. Zgodnie z zasadą w zimę musi być zimno, niebawem należy spodziewać się spadku temperatur. W związku z nadejściem zimy pojawiają się często pytania związane z organizacją pracy w niskich temperaturach. Wśród takich zagadnień pojawia się kwestia niskiej temperatury w pomieszczeniu pracy. Czy wówczas pracodawca może zwolnić pracowników wcześniej do domu. Czy pracodawca może sam bez wiedzy osoby odpowiedzialnej za BHP w firmie skrócić czas pracy w danym dniu, jeżeli temperatura w pomieszczeniu spada i jest zimno (praca biurowa)? Czy takie kwestie zawsze powinny być konsultowane ze służbą BHP? Przygotuj się na nadchodzącą zimę, poznaj odpowiedzi na te pytania, aby ułatwić sobie organizację pracy.

Autor: 

mgr Karolina Walas
główny specjalista ds. BHP

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu BHP a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
  • Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
  • Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
  • Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji

Jeśli posiadasz konto zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić
jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Płatność PayU
29.00 zł netto (35.67 zł brutto)

Płatność SMS
29 zł netto (35.67 zł brutto)

Autor
Karolina Walas
Obszar jej działalności obejmuje kompleksową wiedzę z zakresu przepisów dotyczących bezpieczeństwa w miejscu pracy oraz skutecznego zarządzania zagrożeniami pożarowymi. Zwolenniczka analizy ryzyka zawodowego metodą PN-18002. Projektuje i wdraża innowacyjne programy szkoleniowe oraz zajmuje się niezależnymi audytami BHP i PPOŻ. Jej profesjonalizm objawia się również podczas tworzenia i utrzymaniu dokumentacji związanej z bezpieczeństwem wg ISO 45001 oraz w skutecznym zarządzaniu sytuacjami awaryjnymi. Dobrze porusza się w sprawach bezpieczeństwa Resortu Obrony Narodowej, Policji oraz w jednostkach budżetowych - w tym oświatowych. Realizuje zadania z zakresu prawa pracy i pierwszej pomocy przedmedycznej. Jej specjalność to: ochrona praw pracowniczych, badania środowiska pracy oraz prace szczególnie niebezpieczne.