Wskazówki, jak przeprowadzić postępowanie powypadkowe w razie wypadku pracownika zdalnego

Sebastian Kryczka
Sebastian Kryczka
21.09.2020AKTUALNE

Wskazówki, jak przeprowadzić postępowanie powypadkowe w razie wypadku pracownika zdalnego

Podczas wykonywania pracy zdalnej w czasie epidemii koronawirusa, nawet z domu, może zdarzyć się wypadek. W takiej sytuacji obowiązkiem pracownika zdalnego jest niezwłoczne zawiadomienie o tym fakcie swojego przełożonego. A co ma wówczas zrobić pracodawca? Czy i jak przeprowadzić postępowanie powypadkowe, jeżeli sprawa dotyczy pracy zdalnej? Oto kilka wskazówek, jak przeprowadzić postępowanie powypadkowe w razie wypadku pracownika zdalnego.

Autor: 

Sebastian Kryczka

prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania

Korzyści 

Z informacji zawartych w tym tekście dowiesz się:

  • czy możliwy jest wypadek przy pracy zdalnej?
  • jak przeprowadzić postępowanie powypadkowe pracownika zdalnego?
  • w jaki sposób zespół powypadkowy może zrealizować ciążące na nim obowiązki przy wypadku podczas pracy zdalnej?

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu BHP a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
  • Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
  • Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
  • Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji

Jeśli posiadasz konto zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić
jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Płatność PayU
29.00 zł netto (35.67 zł brutto)

Płatność SMS
29 zł netto (35.67 zł brutto)

Autor
Sebastian Kryczka
Absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Były pracownik merytoryczny Państwowej Inspekcji Pracy, jak również współpracownik Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Autor komentarza do kodeksu pracy, ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do kodeksu pracy, jak również kilkuset publikacji poświęconych problematyce prawa pracy oraz bhp. Jako były pracownik PIP posiada bogate doświadczenie w zakresie między innymi poradnictwa, w ramach którego ocenia wątpliwości prawne przez pryzmat zarówno szeroko rozumianego prawa pracy ale i kompetencji kontrolno-nadzorczych inspektorów pracy.