Lista kontrolna - ergonomia stanowiska pracy zdalnej
Pracodawca, po nowelizacji Kodeksu Pracy, która wprowadza pracę zdalną, będzie mógł wymagać oświadczenia o zapewnieniu przez pracownika bezpiecznych i higienicznych warunków w miejscu pracy zdalnej, zgodnych z zasadami ergonomii. Jednak, aby pracownik mógł złożyć takie oświadczenie, musi otrzymać wskazówki w zakresie tych wymagań od pracodawcy. Rozwiązaniem może być wprowadzenie list kontrolnych samooceny stanowiska pracy prowadzonej przez pracownika. Gdy odpowiedzi na pytania zadane w liście kontrolnej są pozytywne, możemy przyjąć, że warunki pracy są prawidłowe. Pobierz edytowalny wzór listy kontrolnej - ergonomii stanowiska pracy zdalnej, przygotowany przez eksperta Portalu BHP.
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Inżynier bezpieczeństwa i higieny pracy, absolwent Politechniki Łódzkiej, główny specjalista ds. bhp, wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp. Ma doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania BHP w branżach energetycznej i meblarskiej. Specjalizuje się w zagadnieniach: wypadków przy pracy, szeroko pojętej oceny ryzyka, zgodności maszyn z wymaganiami minimalnymi, popularyzacji bezpiecznej pracy. Organizator dni bezpieczeństwa oraz uczestnik kilku edycji konkursu Państwowej Inspekcji Pracy „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”.