Wyposażenie stanowiska pracy z monitorem ekranowym a praca zdalna

Czy w związku z wejściem rozporządzenia zmieniającego do rozporządzenie w sprawie BHP na stanowiskach wyposażonych z monitorami ekranowymi pracodawca musi zapewnić warunki i wyposażenie określone do pracy z monitorem również w trybie zdalnym? Na przykład, jeżeli pracodawca zatrudnia pracowników w trybie hybrydowej pracy zdalnej, częściowo zdalnej (obsługa monitora pow. 4 godzin na dobę , wyposaża w laptop indywidualny i myszka zewnętrzna) na podstawie porozumienia z organizacjami związkowymi. Wypłacany jest pracownikowi zdalnemu ryczałt miesięczny za media oraz ryczałt za wykorzystanie prywatnego krzesła i stołu. Czy w świetle zmian, pracodawca ma zapewnić pracownikowi zdalnemu (np. do domu) monitor/podstawkę pod laptopa z firmy? Co w sytuacji, jeśli pracownik w domu ma i wykorzystuje do pracy prywatny monitor lub podstawkę i nie chce/przyjmie monitora od pracodawcy? Czy pracownik może się zrzec np. poprzez oświadczenie, z monitora od pracodawcy?
Sebastian Kryczka
prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do Portalu BHP a wraz z nim:
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Jeśli posiadasz konto zaloguj się
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić
jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Płatność PayU
29.00 zł netto
(35.67 zł brutto)
Płatność SMS
29 zł netto
(35.67 zł brutto)
Słowa kluczowe:
BHP przy monitorach ekranowychmonitory ekranowe rozporządzeniepraca przy komputerzepraca zdalnastanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowystanowisko pracy z komputerem
Absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Były pracownik merytoryczny Państwowej Inspekcji Pracy, jak również współpracownik Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Autor komentarza do kodeksu pracy, ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do kodeksu pracy, jak również kilkuset publikacji poświęconych problematyce prawa pracy oraz bhp. Jako były pracownik PIP posiada bogate doświadczenie w zakresie między innymi poradnictwa, w ramach którego ocenia wątpliwości prawne przez pryzmat zarówno szeroko rozumianego prawa pracy ale i kompetencji kontrolno-nadzorczych inspektorów pracy.
Powiązane treści
Poradnia 48 Portalu BHP
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

Popularne
Badania kontrolne w trakcie zwolnienia lekarskiego »
Zmiany w medycynie pracy od 2025 r.: Dodatkowe profilaktyczne badania lekarskie pracowników. »
Wskazówki, jak przechowywać butle z gazami? »
Ile minut trwa przerwa w pracy pracownicy w ciąży pracującej przy komputerze? »
Ręczne prace transportowe – zasady bhp »

Bądź codziennie na bieżąco ze zmianami w branży BHP, dzięki aplikacji stworzonej przez najlepszych Ekspertów.