Pytania i odpowiedzi
Kwestie szkoleń bhp a zmiany w Kodeksie pracy w zakresie zawierania umów
Pytanie: W związku ze zmianami w zawieraniu umów z pracownikami mam taki dylemat. Obecnie sporządzając umowę pisze, że zawarta została np.12.09, a rozpoczęcie pracy jest 13.09. Jaką zatem datę powinnam wpisywać na karcie szkolenia bhp 12.09 ,czy 13.09? »
Jak przeprowadzić kontrolę w zakresie bhp u telepracownika
Pytanie: Czy pierwsza kontrola w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy telepracownika przed rozpoczęciem pracy powinna odbyć się osobiście w miejscu wykonywania przez niego pracy, czyli w domu? Czy można odbyć taką kontrolę zdalnie? Jeżeli kontrola musi odbyć się osobiście, to co konkretnie powinno być skontrolowane - jaki powinien powstać dokument z kontroli? Co jeśli pracownik nie ma odpowiedniego krzesła pracowniczego - to czy pracodawca powinien je dostarczyć? Co w przypadku jeżeli praca nie jest wykonywana w domu lecz w biurze co-workingowym, w którym podnajmujemy dla pracownika tylko stanowisko pracownicze? Czy dla pracownika wykonującego pracę w formie telepracy powinny powstać inne niż dla pracy w biurze pracodawcy Instrukcje BHP? »
Skład zespołu powypadkowego w firmie do 30 pracowników
Pytanie: Kto wchodzi w skład zespołu powypadkowego w firmie zatrudniającej 30 osób, gdzie zadania służby BHP powierzono pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy? Do tej pory w skład zespołu powoływano kierownika oraz wspomnianego wyżej pracownika. »
Ocena ryzyka dla zatrudnionego wykonującego dodatkowe zadania na umowie-zleceniu
Pytanie: W firmie nie ma etatu sprzątaczki. Prace sprzątające wykonują dwie pracownice spółki na umowie zlecenie. Czy w związku z tym należy przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego dla stanowiska sprzątaczki, którego de facto nie ma, czy może do zajmowanych stanowisk przez panie dopisać dodatkowe zagrożenia jak mycie okien, kontakt z środkami czyszczącymi żrącymi, co jeśli umowę - zlecenie podpiszą inni pracownicy? »
Szatnia na odzież roboczą dla pracowników biurowych
Pytanie: Czy pracownikom administracyjno-biurowym należy zapewnić szafkę do przechowywania obuwia i odzieży roboczej? Czy taka szafka może znajdować się w pomieszczeniu biurowym? Jakie wymagania musi spełniać szafka? Pracownicy administracyjno-biurowi otrzymują obuwie robocze oraz fartuchy, które mają obowiązek używać tylko w czasie przebywania w pomieszczeniach produkcyjnych oraz magazynowych. »
Bezpiecznie w pracyWięcej

Artykuły powstały przy współpracy ekspertów firmy Raw-Pol