Zasady wykonywania pracy zdalnej określa się w porozumieniu zawieranym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową. Zdarza się, że część takich porozumień dotyczących pracy zdalnej zawiera postanowienia, na podstawie których pracodawcy są zwolnieni z obowiązku zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w miejscu wykonywania pracy zdalnej w całej rozciągłości. Czy jest to prawidłowa praktyka? Czy w porozumieniu dotyczącym pracy zdalnej można zapisać wyłączenie obowiązków pracodawcy z zakresu bhp?
Sebastian Kryczka
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
Uniknąć błędnych zapisów w porozumieniu w sprawie pracy zdalnej
Prawidłowo określić obowiązki bhp pracodawcy w porozumieniu dotyczącym pracy zdalnej
Zapobiec wydaniu nakaz PIP usunięcia nieprawidłowych zapisów w porozumieniu w sprawie wykonywania pracy zdalnej
Zobacz także: Regulamin pracy zdalnej i zasady bhp po zmianach w Kodeksie pracy – co z punktu widzenia bhp powinno się w nim znaleźć?>>>
Już w styczniu 2023 r. możemy spodziewać się uchwalenia i może wejścia w życie nowelizacji Kodeksu Pracy. Tylko od nas zależy, czy obudzimy się w nowej rzeczywistości zaskoczeni formalnościami, które przed nami postawi ustawodawca, czy też będziemy przygotowani do nowego, choć już znanego trybu pracy zdalnej, jednak określonego warunkami brzegowymi.
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
Przygotować wewnętrzne przepisy organizacji na nadchodzące zmiany;
Sporządzić z wyprzedzeniem niezbędne dokumenty dla wprowadzenia w firmie pracy zdalnej;
Uprzedzić pracodawcę i pracowników o nowych obowiązkach związanych z pracą zdalną.
Czytaj także: Problemy z kontrolą trzeźwości pracowników po zmianach w kodeksie pracy>>>