Już 7 kwietnia 2023 r. wejdzie w życie długo wyczekiwana, ale i budząca wiele dyskusji nowelizacja Kodeksu pracy, uwzględniająca m.in. nowe przepisy dotyczące pracy zdalnej. Każda firma, w której pracownicy wykonują pracę poza jej siedzibą, będzie zobowiązana wdrożyć rozwiązania i stosowną dokumentację dla wypełnienia obowiązków wymaganych Kodeksem. Czy nowe przepisy rzeczywiście zapewnią większą ochronę pracowników na tzw. home office?
Informacje zawarte w tym artykule wskażą Ci:
działania, które powinien pojąć pracodawca, aby wprowadzić pracę zdalną;
nowe zadania i wyzwania czekające pracowników służby bhp w związku z pracą zdalną;
kwestie, które trzeba brać pod uwagę wprowadzając w firmie pracę zdalną.
Czytaj także: Wprowadzenie pracy zdalnej do kodeksu pracy pozwoli na stosowanie tego rozwiązania niezależnie od sytuacji nadzwyczajnych>>>
Na mocy wprowadzonego do Kodeksu pracy art. 6720 § 3 i 4, obowiązującego od dnia 7 kwietnia 2023 r., jeżeli:
Wzór regulaminu pracy zdalnej, z możliwością edycji, znajdziesz na Portalu BHP.