Sklep
Coraz więcej seniorów pozostaje aktywna zawodowo. Wiąże się to z koniecznością dostosowania stanowisk pracy pod konkretne ich potrzeby. Inwestowanie w starszych pracowników to dziś nie tylko kwestia odpowiedzialności społecznej. Przynieść może bowiem naprawdę wiele korzyści finansowych dla firmy. Sprawdź, jak przygotować stanowisko pracy dla seniora.
Czy instrukcja bhp musi być w formie papierowej, czy można ją umieścić w intranecie zakładowym jeżeli stanowisko pracy wyposażone jest w komputer?
Lesław Zielińskibyły główny inżynier zarządzaniabezpieczeństwem pracy, rejestrowanyaudytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Czy niezgodność organizacji stanowisk pracy z ergonomią powoduje negatywne skutki zdrowotne?
Lesław Zieliński były główny inżynier zarządzania bezpieczeństwem pracy, rejestrowany audytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Jakie działania należy poczynić w przypadku gdy nie jest zapewniony w biurze przepis dot. oświetlenia naturalnego? Po zmierzeniu wynika za mała powierzchnia okna do powierzchni podłogi, nie jest zachowany stosunek 1:8.
W jaki sposób dobrać odpowiednie badania i pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy? Jakie badania i pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia wykonać w zakładzie zajmującym się produkcją ubrań, w których wykorzystuje się sprzęt taki jak: maszyny do szycia, plotery, drukarnie itp.?
Halina Góralska
Czy analiza stanu bezpieczeństwa i higieny pracy to to samo co przeprowadzenie oceny stanowiska pracy?
Jan M. Piórospecjalista w zakresie prawa pracybiegły sądowy w dziedzinie bhpprzy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Przy pracach magazynowych pracownicy co pewien czas (praca dorywcza – rzadziej niż 4 razy na godzinę, w sumie mniej niż 4 godziny na dobę) księgują materiał w komputerach umieszczonych na stołach w hali magazynowej. Czy siedziska na stanowiskach obsługi tych komputerów w magazynie powinny mieć podłokietniki i kółka na 5-podporowej podstawie, czy też nie jest to konieczne?
Lesław Zieliński
były główny inżynier zarządzania
bezpieczeństwem pracy, rejestrowany
audytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Jakie normy powinny spełniać krzeseł dla pracowników w magazynie i w biurze, gdzie na stanowisku nie ma komputera (monitora ekranowego) oraz gdzie mamy stanowiska z monitorem ekranowym? Czy zawsze są wymagane podłokietniki i możliwość regulacji wysokości krzesła/oparcia na plecy?
W skład podstawowego wyposażenia stanowiska komputerowego wchodzi klawiatura. Pracodawca nie ma możliwości dostarczenia klawiatury dowolnej – powinna ona spełniać wymagania określone w rozporządzeniu w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Na rynku oferowane są rozmaite konstrukcje, w tym tzw. klawiatury ergonomiczne. Czy pracodawca może wyposażyć pracowników w tego typu rozwiązania bez ryzyka, że zakwestionuje to inspektor pracy?
Sebastian Kryczka
Prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania
W magazynie pracownicy, którzy pakują drobne produkty do wysyłki i od razu ewidencjonują je w komputerze siedzą przy biurkach o 50 cm wyższych niż typowe. Jakie krzesła trzeba zapewnić pracownikom aby były zgodne z przepisami bhp?
Jak często należy wykonywać ocenę ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach?
Halina Góralska Gł. Specjalista ds. bhp wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp
Przepisy rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii zobowiązują zakład pracy do zapewnienia odległości między stanowiskami pracy wynoszącej co najmniej 1,5 m – chyba że nie jest to możliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy. Czy na pewno chodzi o odległość między stanowiskami pracy? Czy może chodzi o odległość między pracownikami pracującymi w obrębie takich stanowisk?
prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania
Co brać pod uwagę dokonując oceny ergonomicznej maszyn według układu "Człowiek-Maszyna-Środowisko"?
Pracodawca zapewnia pracownikowi na stanowisku administracyjno-biurowym oświetlenie minimum 500 lx. Czy pracodawca powinien również egzekwować włączanie światła przez pracowników, aby spełnić te wymagania, czy zależy to od preferencji pracownika? Czy pracownik może nie włączać oświetlenia jeśli nie czuje takiej potrzeby?
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone