Substancje szkodliwe dla zdrowia w ocenie ryzyka zawodowego sprzątaczki
Pytanie: W firmie zatrudniamy osoby na stanowisku sprzątaczki. Pracownikom kwartalnie wydawane są środki chemiczne służące do mycia, czyszczenia, dezynfekcji. Czy jeżeli z karty charakterystyki wynika, że np. dany środek działa drażniąco na oczy to wpisuję ten środek w karcie oceny ryzyka jako niebezpieczny? Kto powinien zapoznawać pracowników z kartami substancji niebezpiecznych, jeśli na danym stanowisku pracuje się z takimi substancjami? Czy przy każdej zmianie środka czyszczącego (zakładając że zmieniamy go na również niebezpieczny) należy uaktualniać ocenę ryzyka i na nowo zapoznawać pracowników z kartami? Kto powinien mieć w dokumentach karty charakterystyk: bezpośredni przełożony, kadrowy czy może behapowiec?
25.11.2016
| Halina Góralska