Co zrobić gdy pracownik nie stosuje przydzielonego mu obuwia ochronnego
Pytanie: Zgodnie z obowiązującą w zakładzie pracy oceną ryzyka i tabelą przydziału środków ochrony indywidualnej każdy pracownik ma obowiązek nosić obuwie ochronne z podnoskiem. Każdy takie obuwie otrzymuje od pracodawcy. Ostatnio jeden z pracowników, który otrzymał nowe obuwie został przyłapany podczas pracy w zwykłym obuwiu sportowym. Zapytany, twierdzi, że wydane obuwie jest niewygodne i powoduje u niego otarcia i dyskomfort. Do tej pory nie było problemów z tym modelem buta i nikt nie zgłaszał żadnych dolegliwości. Jak rozwiązać taką sytuację? W przeszłości pójście pracownikowi na rękę i wymiana obuwia nie rozwiązywało problemu. Czy można w takim przypadku zasugerować pracownikowi zakup ochronnego obuwia, spełniającego wymogi bezpieczeństwa, we własnym zakresie bez zwracania mu kosztów (nowe obuwie ochronne posiada)?
30.05.2017
| Mariusz Foremniak