bhp w biurze

Wentylatory przeznaczone dla gospodarstw domowych w biurze

Czy można wyposażyć pomieszczenia pracy biurowej w wentylatory przeznaczone dla gospodarstw domowych?

Pytanie:

Czy można biuro wyposażyć w wentylatory stojący podłogowy, przeznaczony dla gospodarstwa domowego? Czy taki wentylator można także zastosować na stanowisku pracy w hali przemysłowej? Co z wyposażeniem pomieszczenia do przygotowania posiłków w kuchenki mikrofale, czajnik, itp.?

Z tego artykułu dowiesz się: 

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapewnienie pracownikom w pomieszczeniach pracy odpowiedniej temperatury.

Na odczuwanie temperatury w pomieszczeniu pracy wpływa wiele czynników, takich jak:

  • wilgotność i wymiana powietrza,
  • prędkość przepływu strumienia powietrza,
  • promieniowanie optyczne.

W pomieszczeniach pracy powinna być zapewniona wymiana powietrza wynikająca z potrzeb użytkowych i funkcji tych pomieszczeń, bilansu ciepła i wilgotności oraz zanieczyszczeń stałych i gazowych.

Ponadto, pomieszczenia i stanowiska pracy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowaną emisją ciepła w drodze promieniowania, przewodzenia i konwekcji oraz przed napływem chłodnego powietrza z zewnątrz.

Autor: 

Halina Góralska
Gł. Specjalista ds. bhp,
wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp.

Organizacja pracy w biurze podczas stanu epidemii w czasie luzowania obostrzeń

Organizacja pracy w biurze podczas stanu epidemii w czasie luzowania obostrzeń

Luzowanie obostrzeń w okresie wakacyjnym powoduje, że powoli wracamy do normalności. Coraz więcej pracowników wracają do pracy w biurach. Wielu pracowników jest już zaszczepionych przeciwko COVID-19. W firmach powstaje zetem potrzeba zaktualizowania liczby osób mogących przebywać w jednym pomieszczeniu biurowych, mając na uwadze nadal stan zagrożenia koronawirusem. Sprawdź zatem, czy przepisy dotyczące organizacji pracy w stanie epidemii uległy zmianie? Czy wprowadzenie szczepień i luzowanie obostrzeń zmieniło coś w kwestii obowiązków pracodawcy w zakresie zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w stanie epidemii?

Obowiązkiem pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia pracowników poprzez zagwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, z wykorzystaniem osiągnięć nauki i techniki. Obowiązek ten obejmuje w szczególności:

  • organizowanie pracy w taki sposób by warunki pracy były bezpieczne i higieniczne,

  • oraz podejmowanie działań w zakresie zagwarantowania bezpieczeństwa i higieny pracy,

  • jak również dostosowanie środków potrzebnych do podnoszenia istniejącego już poziomu ochrony zdrowia i życia pracowników, przy uwzględnieniu zmiennych warunków wykonywania pracy.

Obowiązki te są niezależne od stanu epidemii. Organizując pracę w biurze podczas stanu epidemii w czasie luzowania obostrzeń również należy mieć na uwadze ten obowiązek.

Autor: 

Michał Culepa

Tomasz Zwolak

Korzyści 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy luzowanie obostrzeń na okres wakacji zmieniło coś w obowiązkach pracodawcy?

  • Czy wprowadzenie szczepień wpłynęło zmniejszenie odległości między stanowiskami pracy?

  • Jakie są oficjalne resortowe zalecenia w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i organizowania pracy biurowej?

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo

Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel