Czy można biuro wyposażyć w wentylatory stojący podłogowy, przeznaczony dla gospodarstwa domowego? Czy taki wentylator można także zastosować na stanowisku pracy w hali przemysłowej? Co z wyposażeniem pomieszczenia do przygotowania posiłków w kuchenki mikrofale, czajnik, itp.?
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapewnienie pracownikom w pomieszczeniach pracy odpowiedniej temperatury.
Na odczuwanie temperatury w pomieszczeniu pracy wpływa wiele czynników, takich jak:
W pomieszczeniach pracy powinna być zapewniona wymiana powietrza wynikająca z potrzeb użytkowych i funkcji tych pomieszczeń, bilansu ciepła i wilgotności oraz zanieczyszczeń stałych i gazowych.
Ponadto, pomieszczenia i stanowiska pracy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowaną emisją ciepła w drodze promieniowania, przewodzenia i konwekcji oraz przed napływem chłodnego powietrza z zewnątrz.
Halina Góralska
Gł. Specjalista ds. bhp,
wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp.
Właśnie do konsultacji społecznych został skierowany długo wyczekiwany projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Wreszcie w ministerstwie pracy zauważono konieczność dostosowania przepisów do rozwoju techniki. 20-letnie przepisy odnoszące się do pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe zdecydowanie nie nadążają za realiami i rozwojem obecnej technologii. Zobacz już dziś, czego mogą dotyczyć zmiany w rozporządzeniu w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
Dzięki informacjom zawartym w tym artykule dowiesz się:
Czytaj także: Dodatek za pracę przy monitorze ekranowym – należy się czy nie>>>