Uporządkowane stanowisko pracy, brak przestojów produkcyjnych, wyeliminowanie zbędnych ruchów pracownika, stosowanie rozwiązań w pełni bezpiecznych, to warunki pracy do których dąży większość pracodawców. Jest to możliwe do osiągnięcia dzięki zastosowaniu „szczupłego zarządzania” tj. koncepcja Lean Management. Czym jest Lean Management, jakie narzędzia wchodzą w skład szczupłego zarządzania? Na te i inne pytania, znajdziesz odpowiedzi w tym artykule.
Lean management to koncepcja zarządzania, dążąca do upraszczania procesów, minimalizowania kosztów, przy jednoczesnej poprawie między innymi bezpieczeństwa i jakości. Atutem ideologii Lean Management, jest możliwość jej zastosowania w każdej branży. Wywodzi się ona z Japonii, gdzie została wdrożona w zakładzie produkcyjnym Toyoty.
Kamil Szyszkiewicz
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
Poznać ogólne założenia zarządzania według Lean Management.
Zainicjować wprowadzenie podstawowych narzędzi Lean Management w zakładzie pracy.
Poszerzać wśród załogi idee ciągłego doskonalenia, drobne postępy małymi krokami.
Czytaj także: Jak wdrożyć nową normę ISO-45001 – Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy? Wskazówki>>>